wdrożenia PrestaShop

KLIKA PYTAŃ

  • 1 Odpowiedzi
  • 1076 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline majkel1234

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
KLIKA PYTAŃ
« dnia: Październik 10, 2013, 09:57:13 am »
Witam, niedawno rozpocząłem przygodę ze sklepem Presta.
Mam kilka pytań, być może były już zadane na forum, lecz bardzo prosiłbym o szczegółowe odpowiedzi, nie korzystałem nigdy z takiego sklepu :)


1. Założyłem konto w serwisie PayU płatności internetowe, jak wprowadzić płatności do sklepu oraz jak ustawić przesyłkę za pobraniem?


2. Wchodząc w produkt są 2 okienka: opis oraz krótki opis. Tworząc produkt i wklejając tekst do okna "opis" można zobaczyć w efekcie końcowym ten tekst również w oknie "krótki opis". jak temu zaradzić?


3. Na głównej stronie mam okno "Polecane produkty". Jak odświeżać tą stronę tak, aby pojawiały się tam te, które chcę a nie te które wrzuciłem na początku?


4. Mam zakładkę newsletter, jak z niego korzystać i w jaki sposób wysyłać wiadomości klientom?


5. Na głównej stronie mam zakładkę kontakt, gdzie jest e-mail, gg i telefon. Są tam teraz przykładowe numery, jak zmienić na prawdziwe?


6. Wchodząc w produkty posiadam moduł u góry w którym można wybrać kolor, rozmiar, markę. Jak dodawać np kolory? Jest tam też zakładka "dostępność", chciałbym ją usunąć.


7. Zakładka SORTUJ WEDŁUG: jak wprowadzić w niej zmiany np dodać Sortuj od najnowszych produktów?


Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi!!! :)

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: KLIKA PYTAŃ
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2013, 12:41:07 pm »
no nie sa to lakoniczne pytania, z ktorymi poradzilbys sobie w wiekszosci majac pierwszy raz stycznosc z presta. ale psotaam sie jakos pomoc.

1. sciagnij ze strony payU modul, instalacja i konfiguracja po stronie panelu i w sumei tyle. co do wysylek za pboraniem i nie to tutaj konfiguracja przewoznikow dla jednej i drugiej metody platnosci.

2. ktorki opis to raz, glowny opis to dwa. raczej nie ma w standardzie mozliwosci zeby cos miedzy jednym a drugim samo sie kopiowalo. zaleznosc jest prosta, glowny opis ma nieograniczona ilosc znakow a w krotkim opisie masz max, jak sie nie myle, 400 znakow.

3. polecane produkty to te, dodane do kategorii 'Home' (Strona główna). standardowo ustione jest wysweitlanie wg daty aktualizacji po ADESC, tez jak dobrze pamietam, czyli malejaco. pierwszy produkt dodany zawsze bedzie pierwszy. chcaz zmienic ta zaleznosc trzeba by przebudowac jego kontroler

4. presta w standardzie daje mozliwosc tylko wyciagniecia kontaktow (adresow email) do pliku .csv. chcac pozniej wyslac wiadomosc trzeba skorzystac z osobnego programu pocztowego i tam zaimportowac te kontakty. ale sa juz moduly (jeden tez spod mojej reki pod 1.4) na tym forum, ktore pozwalaja juz wysylac takie woadomsoci bezposrednio z panelu sklepu. raczej wszystkie to rozwiazania platne.

5. z zakladka kontakt to  tez raczej nie jest to standard, bo standardowe  moduly nie maja obslugi GG. mozliwe, ze masz przerobiony ktorys z modulow, np. blockcontact lub blockcontactinfo

6. modyfikacja pliku produkt.tpl lub dodanie do styli .css do odpowiedniego taga display:none

7. tutaj juz tylko przebudowa kontrolera (silnika sklepu) raczej nie dla poczatkujacych


jak widziesz, wiekszosc twoich pytan konczy sie na modyfikacji silnika sklepu (core, z taka nazwa mozesz sie najczesciej spotkac). "grzebanie" tutaj przez poczatkujacych nie jest dobrym pomyslem ;) raczej poszukaj jakies osoby do poskladania tego sklepu do kupy. no ale... kto nie walczy nie wygrywa, wiec rowniez jak najbardziej forum bedzie pomocne jak chcialbys powalczyc osobiscie.
design4VIP z innej strony...