wdrożenia PrestaShop Powiększenie zdjęć moduł

Koszt podstawowych modułów - kalkulacja

  • 15 Odpowiedzi
  • 8425 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline goodghost

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: Programista
Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« dnia: Lipiec 16, 2014, 04:38:58 pm »
Witam,


Zamierzam postawić pierwszy sklep w oparciu o PrestaShop i potrzebuję informacji od osób, które już przez to przebrnęły jaki jest koszt postawienie sensownego sklepu w oparciu o ten skrypt. Mam tutaj na myśli rozszerzenia płatne. Co mnie interesuje:



1. Płatności (myślę o PayU) - który moduł, no i czy w ogóle warto podpisywać z nimi umowę, może są jakieś inne lepsze z niższą prowizją.
2. Wysyłka (pewnie paczkomaty, ale co jeszcze?)
3. Checkout (słyszałem, że realizacja zamówienia jest podzielona na kilka ekranów i nie jest to jakoś bardzo wygodne, a podobno są jakieś rozszerzenia, które umożliwiają realizację zakupów na jednej stronie).
4. Integracja z allegro
5. Porównywarki


Na pewno będę również potrzebował wyszukiwanie zaawansowane po cechach. Nie wiem czy domyślnie jest możliwość wygenerowania takiego formularza w ramach panelu administracyjnego. Jeśli są jeszcze jakieś rozszerzenia "must have" to prosiłbym o informację.
Którą wersję sklepu wybrać?


Z góry dzięki za informację.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2014, 05:32:16 pm »
1. PayU na chwile obecna moze i owszem, nie tanie rozwiazanie, ale chyba najbardziej zaufane wsrod klientow, raczej stawialbym na ten rodzaj platnosci i ewentualnie dodanie innych (przy sprzedazy zagranicznej bezapelacyjnie PayPal)

2. Paczkomaty to raczej moduly dodatkowo platne, w zaleznosci od funkjonalnosci i dodatkowych mozliwosci od ~50zl w gore. inne - standard - kurier, odbior osobisty (standard presta)

3.  w ustawieniach od wersji 1.4 w gore mozna wybrac miedzy 5 krokow a OPC (one page checkout - zakupy na jednej stronie)

4. z allegro nie jest latwo przez czeste zmiany kluczy API i systemu z ich storny, moduly dzialajace jeszcze pol roku temu juz sa wrecz nieprzydatne... co bedzie dalej?.... ciezko powiedziec. raczej stawialbym na jakis modul PRO z gwarancja upgratu w razie zmian w systemie alle. raczej beda to drozsze rozwiazania lub z platnosciami abonentowymi za jakis okres. (srednio liczylbym na wydatek ok. 400-600zl)

5. modul PriceWars, swojego czasu byl darmowy, ale wiem od autora, ze najnowsza wersja miala byc juz odplatna. ile? nie wiem.

wyszukiwarka po atrybutach, najlepsze rozwiazanie - standardowy modul  BlockLayered (w kazdej wersji od 1.4)

moduly "must have"? to juz zalezy od branzy, zakresu i asortymentu sklepu no i od wlasciciela, co uwaza za "must have". kazdy sklep, kazdy wlasciciel widzi to inaczej. nie ma jakiegos konkretnego schematu. na pewno, jezeli produkty beda mialy sporo atrybutow i kombinacji warto rozpatrzyc zakup modulu AWP (Attribute Wizard Pro)

co do wersji PS. no tutaj roznie. niby juz jest stable 1.6 ale jeszcze za bardzo bym sie za nia nie bral. raczej ostatnia wersja 1.5. no ale to tez zalezy od tego kiedy chcesz ruszyc ze sklepem. jezeli przewidywany czas to najblizsze miesiace mozna pomalu stawiac na 1.6 i czekac na kolejne aktualizacje (i je wdrazac) a jezeli ma to byc "na wczoraj" to jeszcze 1.5.

jednak na dzien dzisiejszy czy to wersja, czy to dodatkowe nie wiadomo jakie modulu nie zagwarantuja sprzedazy. po pierwsze - dobrze rozplanowany szablon, ktory w prosty i szybki sposob poprowadzi klienta od produktu do zakupu. no i podstawa reklama i pozycjonowanie. raczej tutaj nalezy przewiedzic koszty 2-3 krotne, to minimum na start, niz koszty postawienia samego sklepu. przy dzisiejszej konkurencji w kazdej branzy sprzedazy internetowej restrykcyjna reklama to podstawa.
design4VIP z innej strony...

*

Offline goodghost

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2014, 06:25:30 pm »
Super dzięki za wyczerpującą odpowiedź. A wiesz może jak wygląda kwestia supportu takich komercyjnych modułów? Czy jeśli powiedzmy wyjdzie jakiś bug to czy szybko można się spodziewać poprawki. Kto za tym stoi, pojedynczy użytkownicy czy raczej firmy?


Co do pkt 3 to w międzyczasie zainstalowałem sobie v1.6 i przypadkiem natknąłem się właśnie na tę opcję. Ale dzięki za info.
Jeśli chodzi o Allegro to 400-600 nie jest jeszcze tak źle jeśli to jednorazowy wydatek.


Co do samego marketingu to zostawiam klientowi. Oczywiście mogę w pewnych kwestiach doradzić (pozycjonowanie, adwords, fb), ale to już nie moja działka.


Noszę się już od dłuższego czasu za implementację sklepów na PrestaShop. Dotychczas unikałem takich zleceń, ale ostatnio mam sporo pytań odnośnie e-commerce od stałych klientów i nie mogę ich odsyłać w nieskończoność. Przerabiałem już kilka lat temu Magento i komercyjnie Shoper.pl (to samo co na home.pl), ale to nie ma większego sensu. Tutaj widzę na dzień dobry jest bootstrap i responsive, a to już mnie bardzo urządza, jest też dużo rozszerzeń na polski rynek, jest forum i takie osoby jak Ty, które podpowiedzą to i owo, a to nieoceniona pomoc.


Dzięki raz jeszcze za pomocny elaborat.




*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2014, 08:07:16 pm »
z supportem do modulow roznie bywa.... to samo z tworcami, ciezko generalizowac cos, czego jest setki, tysiace na rynku.... z platnymi (teoretycznie) nie powinno byc problemu, raczej kazdy ciagnie za soba przynajmniej roczna akutalizacje, jednak... (praktycznie) jezeli chodzi o np. AWP nie ma sie co spodziewac za wiele ;) ale od tego jestto forum i tutaj raczej na wiekszosc pytan powinienes (nie tylko ode mnie) dostac wyczerpujace odpoweidzi. wyczerpujace nie znaczy gotowce, raczej te tyko w dziale Rynek. ale jezlei chcesz zaczac konretna zabawe z presta to raczej rozwiazania lepsze dla Ciebie: pytanie > podpowiedz na forum > myslenie > kombinacje > cel ;) tak przymanjmiej sie czego nauczysz, a to bedzie owocowac w przyszlosci.

odnosnie boost czy innych dobrodziejstw w 1.6, narazie raczej nie zachwycalbym sie tym dostatnio. sklepy to nie storny wizytowki, gdzie jak cos gdzies tam nei zadziala - nic sie nie stanie. sklep ma btc dostepny dla kazdego, a wielu jeszcze pracuje na starszych maszynach, na starszych systemach, a co za tym idzie starszych przegladarkach (przede wszystkim IE7 czy 8, a tam niestety z nowinkami technologii programistycznych krucho ;/ przegladnij forum, bylo o tym wiele razy. w 'przetestuj moj sklep' w ktoryms z moich watkow bylo to poruszane dosc oszernie.
druga sprawa, odnosnie 1.6 jeszcze nie startowalbym do klientow z tym nowinkiem... raczej dla zabawy, testowo... komercyjnie wykorzystanie to za jakies 2-5 miesiecy. zbyt wiele niedopracowan, dziur itd. niby wyszla 'stable' ale jeszcze bym jej nie ufal ;)

design4VIP z innej strony...

*

Offline goodghost

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 16, 2014, 08:51:50 pm »
Jasne, tylko o ile moduły są darmowe w pełni to nie ma co się spodziewać jakiegoś supportu od autora, raczej na forum trzeba coś szukać, ale w przypadku komercyjnych, chociaż teoretycznie powinien być. :)


Co do obsługi przeglądarek to ja jednak wychodzę z założenia, że nie ma sensu już wspierać IE7 i IE8. Jak spojrzymy na ranking.pl to wychodzi na to, że z IE7 korzysta już tylko (!) 2,3% wszystkich wersji IE,  a z IE8 22% (tu również do wszystkich wersji IE), co daje nam w sumie 25%. Jak spojrzymy na grupy przeglądarek to generalnie z IE korzysta 12% użytkowników, czyli biorąc pod uwagę 25% o których wcześniej wspominałem to z IE7 i IE8 korzysta 3% użytkowników w PL, a to już można pominąć.


A co do wersji to jasna sprawa. Dlatego też zapytałem o to w pierwszym poście.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2014, 10:05:24 pm »
raczej tak do konca nie przekonuja mnie te statystyki... nei wiem na jakiej podstawie byly tworzone, ale... jezeli chodzi o ecommerce, kurcze, nie moge teraz znalesc tych statystyk, ale troche inaczej sie to rozklada... wiekosc klientow szuka "zakupow" zazwyczaj w pracy... ot taka odskocznia, jako, ze IE byla i bedzie standardowa przegladarka Win, czyli ok. 70-80% klientow. w tych statystykac co kiedys znalazlem wynikalo dla eCommerce, ze IE jest najpowszechniejsza przegladarka ze srednia w okolicach 50%. a, ze jak powsmnialem wczesniej, w wielu wypadkach Klient korzysta z zakupow w czasie pracy, bierze sie pod uwage wszelkie urzedy i firmy nie inwestujace w komputery (czesto systemy ksiegowe dzialaja tylko Win 98 czy max XP) wiec tutaj samo przez sie wychodzi, ze przegladarki zostaja w ver 7 i 8. to napewno wiekszy odsetek niz 3%.

z doswiadczenia i wlasnych statystyk na podstawie jeden storny wynika troche inaczej. jakby nie baral, na przelomie roku za rokiem przewaga IE8 nad IE7 owszem rosnie ale tylko przewaga, wspolczynnik pomiedzy obydwoma stoi na jednym poziomie 12%... a jeszcze dosc wysoko plasuje sie IE6 (3%) a to juz 15%. statystyki prowadzone na ponad 30tys wejsc rocznie.

potwierdzenie w zalacznikach. raczej nie lekcewazylbym tej grupy w czasaie kryzysu i wysokiej konkurencji...
design4VIP z innej strony...

*

Offline natalaa

  • Nowy
  • *
  • 3
  • 0
  • prestashop
    • Studia licencjackie Katowie
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 17, 2014, 07:34:08 pm »
Osobiście dość często robię zakupy w sklepach internetowych. I jakoś nie umiem przyzwyczaić się do IE, dlatego ew. zakupy robię będąc w domu - korzystając z Firefoxa. Mój przykład pokazuje, że przytoczone powyżej statystyki są mocno zawyżone chyba, jeśli idzie o użytkowników IE. Cenię sobie np fakt, że klienci sklepu mogą wypowiedzieć swoje opinie o zakupionym produkcie.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 17, 2014, 07:58:15 pm »
Mój przykład pokazuje, że przytoczone powyżej statystyki są mocno zawyżone chyba, jeśli idzie o użytkowników IE.
z calym szacunkiem, ale "jednostka" jak ty to tylko odstepstwa od reguly... dane sa realne, sciagniete z pracujacej dosc preznie storny.... tutaj nie da sie za wiele zawyzyc czy zanizyc.... owszem, te statystyki w PS moze i nie sa jakies bardzo wiarygodne, wiele przeklamac, ale tez z ciekawosci poprosilem Klienta o podanie danych odnosnie przegladarek z google analitcs i pokrywaja sie, odnosnie IE 6-8 +/-1% ale sumarycznie wychodzi dokladnie na to samo, czyli granice 12-15%

Cenię sobie np fakt, że klienci sklepu mogą wypowiedzieć swoje opinie o zakupionym produkcie.
tutaj tez, z calym szacunkiem odnosnie "jednostki", w kazdej stornie jaka robilem, a pare juz ich bylo, takze w tej ze statystyk powyzej (roczny przeplyw ponad 30tys odwidzin) i od ponad 2 lat jak stoi storna nikt jeszcze nie zechcial wpisac zadnej opinii :D juz nawet jest tutaj mozliwosc pisania opinii bez logowania, tez nie ma chetnych, za to na FB pod kazdym nowym postem pojawia sie srednio 10-30 wpisow.... raczej na zostawiania "siebie" na pospolitych stronach niewielu ma checi ;)
design4VIP z innej strony...

*

Offline goodghost

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2014, 05:50:45 pm »
To prawda, nie ma co się nastawiać na to że klienci będą pisać opinie, nawet na ceneo często produkty nie mają żadnych opinii. Oczywiście te topowe tak (jak iPhone), ale już jakieś żelazka czy pralki to trudno o opinie. Jak dla mnie to zupełnie zbędny gadżet. Najczęściej korzystają z niego boty spamerskie.


Co do Explorer-a to wychodzę z założenia, że sklep powinien działać na tyle na ile się da, a jeśli się nie da to info żeby skorzystać z innej przeglądarki. Nie ma co się jakoś bardzo spinać żeby wszystko działało, bo i tak nie będzie. Niestety taka przypadłość programu do ściągnięcia przeglądarki.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2014, 06:16:13 pm »
informacja, ze "korzystaj Baranie z porzadnej przegladarki a nie IE" raczej nie rozwiazuje problemu, znaczy, tego klienta (tutaj "Barana" :D) mamy straconego... no niestety, takie prawo rynku, jak klient nie dostanie czegos od razu to idzie do konkurencji... owszem, nie twierdze, zeby dac klientom 100% dzialajaca strone tak samo na kazdej z przegladarek (nowych, starych...) tylko dopasowac pod kazda sklep na tyle, zeby strona sie nie rozjechala i zeby byla mozliwosc zrobienia zakupow. no tutaj to kwestia odpowiednich styli CSS dla kazdej z przegladarki. drugie, nie szpikowanie strony zbednymi pochodnymi javami (jQuery czy Boost) i innymi dobrodzejstwami dnia dzisiejszego. z umiarem i dla starszych przegladarek dac albo alternatywe, albo ustawic na tyle  zeby klient za bardzo sie nie zorientowal na poczatek, ze cos powinno byc a nie ma ;) jak wejdzie na strone z innej przegladarki niech pozytywnie sie zaskoczy to mzoe w koncy z IE7 zrezygnuje :D
design4VIP z innej strony...

*

Offline natalaa

  • Nowy
  • *
  • 3
  • 0
  • prestashop
    • Studia licencjackie Katowie
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 19, 2014, 10:15:50 pm »
Ok, wiem, że jestem jednostką, mrówką z tłumu :). Zauważ, ze we wcześniejszej wypowiedzi nie podważałam nigdzie ogromu pracy włożonej w te statystyki. Wyraziłam swoja opinię jako konsument. W sklepach internetowych cenię sobie to, ze dany produkt jest opisany porządnie. Cenię sobie jakość kontaktu - możliwość kontaktu przez e-mail, tel. I szybkość przesyłki. Ostatnio miło mnie zaskoczył pewien sprzedawca, do którego na pewno wrócę, choć ceny ma wysokie jak na moja kieszeń. Facet ryzykował trochę, ale kontakt wzorowy na każdym etapie zamówienia. Nawet dostałam informację, że dotarł do nich  odsyłany produkt (nie trafiony rozmiar).

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 20, 2014, 11:32:22 am »
jestesmy w dziale "poczatkujacy" wiec staram sie wszystko tlumaczyc jak najdokladniej i przejrzyscie, abys nie popelniala radylaknych bledow i aby naprowadzic Twoj tok myslenia na odpowiednie strefy, ktore uwazane sa za dosc istotne. Troche odbieglismy od pierwotnego pytania, ale mysle, ze w dobra droge i wielu uzytkownikom ten post pomoze w stawianiu swojego pierwszego sklepu.

opisy produktow... no tutaj to raz - opis jak najdokladnieszy dla klienta, dwa - opis tak skonstruowany (nieszablonowy) aby wspomoc SEO strony. opisy to najistotniejsza rzecz na stornie, a napisanie dobrego, spelniajacego na raz obydwa powyzsze warunki, to juz wyzwanie.

kontakt, to juz tylko dokladka do porzadnej storny. tutaj juz wszusyko zalezy tylko i wylacznie od sprzedawcy, jakie ma podejscie tak do swojego sklepu jak i klienta. oczywiscie, czym lepszy tym strona bedzie nabierala wiekszego zaufania wsrod klientow a jak wiadomo najlepsza reklama jest zadowolony klient ;)

Nawet dostałam informację, że dotarł do nich  odsyłany produkt (nie trafiony rozmiar).
to nie nowosci, takie mamy prawo. kazdy zakup internetowy wiaze sprzedawce 10 dniowym terminem bezprzeyczynowego zwrotu towaru wraz z pokryciem wszelkich przesylek w jedna i druga storne (z wylaczeniem towarow na zamowienie) - Ustawa, jak dobrze pamietam z marca 2000r "o sprzedazy towarow niebezpiecznych" (ta nazwa ustawy mnie rozbraja :D) i tutaj akurat sprzedawca za wiele nie mial nic do gadania w tej sprawie...

odnosnie otrzymania wiadomosci o zwrocie, to tez nie nowosc, w PS w standardzie jest status zwrotu czy etapow reklamacji, ktory wysyla takie wiadomsoci do klienta.
design4VIP z innej strony...

*

Offline goodghost

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2014, 09:41:14 am »
deejay3, pytanie z innej beczki. Mianowicie, chodzi o przesyłki. Z tego co zdążyłem zauważyć, dziś działają firmy spedytorskie, które mają podpisane umowy z kurierami, paczkomatami, etc, generalnie usługa kompleksowa. Jak to wygląda w praktyce? Czy rzeczywiście sklepy internetowe korzystają z takich rozwiązań czy raczej wysyłają na własną rękę? Dlaczego pytam. Widzę, np. taką firmę jak STS Kurier i mają gotowe rozwiązanie do PS. To zdecydowanie ułatwia sprawę, bo załatwiam całość wysyłki z pomocą jednej firmy. Wystarczy sobie skonfigurować odpowiednio ich moduł i tyle.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 21, 2014, 10:23:51 am »
wszystko zalezy od wielkosci sklepu. jezeli chodzi o umowy to sa one zazwyczaj usatlane na pewna ilosc (nie mniejsza niz) wysylek tygodniowo czy miesiecznie. na pewno w poczatkowej fazie sklepu raczej nie spelni wymagan firm spedycyjnych. wraz ze wzrostem sprzedazy mozna jak najbardzije pomyslec o podpisaniu umowy. zazwyczaj koszty sa o wiele nizsze od standardowych wysylek. uzaleznione od ilosci wysylanych paczek. w poczatkowej fazie o wiele taniej wyjdzie szukanie sobie samemu takiej wysylki. jest wiele storn typu paczkarnia.pl czy tanikurier.pl (wiecej w innym watku na tym forum, tam byl szezej temat opisywany), gdzie mozna porownac wielu spedytorow na raz i wybrac najkorzystniejsza forme wysylki.
design4VIP z innej strony...

*

Offline goodghost

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: Programista
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 21, 2014, 11:53:23 am »
akurat w przypadku tego spedytora, którego wspomniałem nie trzeba podpisywać żadnych umów, rozliczenie odbywa się na zasadzie pre-paid, co jest bardzo wygodne. dzięki za linki i info.

*

Offline BiznesKarty

  • Nowy
  • *
  • 13
  • 0
  • PrestaShop: 1.5.6
  • Status: forum
Odp: Koszt podstawowych modułów - kalkulacja
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 26, 2014, 11:17:37 am »
deejay3, pytanie z innej beczki. Mianowicie, chodzi o przesyłki. Z tego co zdążyłem zauważyć, dziś działają firmy spedytorskie, które mają podpisane umowy z kurierami, paczkomatami, etc, generalnie usługa kompleksowa. Jak to wygląda w praktyce? Czy rzeczywiście sklepy internetowe korzystają z takich rozwiązań czy raczej wysyłają na własną rękę? Dlaczego pytam. Widzę, np. taką firmę jak STS Kurier i mają gotowe rozwiązanie do PS. To zdecydowanie ułatwia sprawę, bo załatwiam całość wysyłki z pomocą jednej firmy. Wystarczy sobie skonfigurować odpowiednio ich moduł i tyle.


Zobacz sobie Sendit - jest tańszy i też możesz powiązać z PS