wersje mobilne, oddzielne, to juz przezytek. to bylo w modzie jak zaczeto w ogole myslec o takich urzadzeniach, jak zaczely one wkraczac w "internet". wtedy w sumie byly tylko telefony i bardzo rzadko smartfony. to bylo gdzies z 2 lata temu? (pytanie retoryczne). obecnie, przy rynku uzytkownikow mobilnych w ecommerce siegajecych juz nawet ponad 50% takie rozwiazanie jest wrecz bezsensowne, bo biarac pod uwage rozbieznosci rozdzielczosci takich urzadzen, ich dzialaniu tak w pionie jak i w poziomie trzeba by wrzucic nie jeden mobilny szablon ale cala game... wyjdzie z 6-9 szablonow
obecnie dobrodziejstwo boostramp i CSS3 daje wielkie mozliwosci responsywnosci (automatycznego ustawienia storny wzgledem rozdzielsczosci), ze nie ma sensu bawic sie rozgraniczenie na rozne szablony. ogolnie rzecz ujmujac, na chwile obecna wszystkie nowe szablony premium (platne) i darmowe sa w pelni responywne. tworcy szablonow sa rowniez juz wrecz zobligowani do tego, aby kazdy nowo powstajacy z ich reki szablon spelnial wszelkie kryteria wyswietlania na kazdym urzadzeniu. responsive to teraz wrecz wymog.
druga istotna rzecz odnosnie responsive. strony responsywne sa obecnie, nie wiadomo jeszcze jak dlugo ale na chwile obecna na pewno, wspierane przez google i wrecz poddawane samopozycjonowaniu.