wdrożenia PrestaShop Powiększenie zdjęć moduł

Nie dochodza emaile z powiadomieniami zakupu na email klienta

  • 5 Odpowiedzi
  • 2703 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline rock10

  • Użytkownik
  • **
  • 20
  • 0
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Nie dochodza emaile z powiadomieniami zakupu na email klienta
« dnia: Luty 27, 2017, 11:51:36 am »
witam, napotkałem przy pierwszym zakupie problem z dostawdzeniem powiadomienia do klienta o zakupie

Problem polega na tym że jeśli ktoś kupi coś u mnie w sklepie i loguje się z email na ONET.pl to emaile z potwierdzeniemzłożenia zamówienia potwierdzeniem założenia konta itd dochodzą...ale ostatnio klient kupił przedmioty i zalogował się z poczty na @tlen.pl i otrzymałem informacje że nie dostał żadnego emaila ani w spamie ani nigdzie. ja natomiast otrzymałem emaila zwrotnego z mojej poczty o treści

mail delivery system

This is the mail system at host rock100.nazwa.pl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<kowalskirock@o2.pl>: host mx.tlen.pl[193.222.135.150] said:
550 BLAD SPF -
    zobacz strone / SPF Error: Please see
    http://www.openspf.org/Why?id=rock10%40interia.pl&ip=85.128.203.141&receiver=smtp.wp.pl
    Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc autoryzacji
SMTP
    / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration:
    http://poczta.wp.pl/autoryzacja/ (in reply to MAIL FROM
command)


Proszę o pomoc jak rozwiązac ten problem, bo klienci nie otrzymują emaili z podstumowaniem zamówienia ani informacje że zalogowali się do sklepu.

pozdrawiam

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 5,291
  • 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • PrestaShop, Wordpress, SMF, Woocomerce
  • PrestaShop: 1.7
  • Status: Programista
Odp: Nie dochodza emaile z powiadomieniami zakupu na email klienta
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2017, 05:19:23 pm »
Masz nieprawidłowy wpis SPF w dnsach domeny
Cytuj
550 BLAD SPF -
MODUŁY | https://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | https://europasaz.pl 

*

Offline rock10

  • Użytkownik
  • **
  • 20
  • 0
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Nie dochodza emaile z powiadomieniami zakupu na email klienta
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2017, 07:14:46 pm »
Cześć, dzięki za odpowiedz.

a możesz napisać jakąś instrukcje jak naprawić ten błąd? Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam serdecznie

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 5,291
  • 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • PrestaShop, Wordpress, SMF, Woocomerce
  • PrestaShop: 1.7
  • Status: Programista
MODUŁY | https://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | https://europasaz.pl 

*

Offline rock10

  • Użytkownik
  • **
  • 20
  • 0
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Nie dochodza emaile z powiadomieniami zakupu na email klienta
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2017, 12:39:15 pm »
zrobiłem wszystko jak nakazywała instrukcja nazwa.pl w związku z konfiguracją SPF i dodanie wpisu "v=spf1 mx a -all".
Niestety problem pozostał i juz nie wiem co dalej robić... Przełączyłem także opcję emaili z funkcji mail na opcje zaawansowane SMTP natomiast próby konfiguracji SMTP podając dane serwera interia.pl ( korzystam z poczty na interia.pl) kończą się niepowodzeniem.

Proszę o informacje jak wy sobie poradziliście z tym problemem, jak wy macie skonfigurowany SMTP być moze tez ktoś z was korzysta z poczty na interii i miał podobny problem.

pozdrawiam

*

Offline rock10

  • Użytkownik
  • **
  • 20
  • 0
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Nie dochodza emaile z powiadomieniami zakupu na email klienta
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2017, 01:38:55 pm »
Witam ponownie,

Udało mi sie naprawić problem...i już wszystko działa.

Rozwiązanie problemu w moim przypadku:

Zmieniłem głównego emaila sklepu z poczty na interii na pocztę na ONET.
skonfigurowałem także SMTP w preście podając konfigurację które są w ustawieniach poczty onetowskiej, a więc nazwa serwera port itd.

jak już wcześniej pisałem dodałem także wpis w DNS na moim serwerze zgodnie z linkiem którego podał wcześniej kolega.
serwer mam na nazwa.pl

Przetestowałem już sprawność działania.
założyłem fikcyjne konto na o2.pl i interia i zrobiłem testowe zamówienie w moim sklepie. Powiadomienia o kupnie doszły na każdą z tych poczt. Mam nadzieje że wszystko będzie nadal działać.

pozdrawiam