Witam wszystkich
Jestem na etapie uruchamiania sklepu i wszystko ładnie działa poza mailami, które idą chyba przez chiny.
To już któryś z kolei sklep na silniku presta, który instalowałem, ale nigdy nie miałem takich problemów.
Maile do klienta, który dokonał zamówienia przychodzą ze strasznym opóźnieniem (do 1h)
Natomiast ja jako admin nie dostaję potwierdzenia dokonania zamówienia, nie dochodzą też wiadomości z formularza kontaktowego. Co ciekawe, z poziomu panelu administracyjnego wysłanie wiadomości testowej na adres admina skutkuje natychmiastowym przyjściem poczty...
Wersja 1.3.1.1
Czy ktoś miał podobny problem? Może to wina serwera? chociaż tak jak już wspominałem wcześniej - już parę sklepów zainstalowałem na identycznych serwerach.
Pozdro.
To nie jest związane z PrestaShop, a ma związek z serwerami pocztowymi.
Problem z opóźnieniem nie jest niczym innym spowodowany ale z zabezpieczeniami w systemach pocztowych - np. SPF (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework )
To jest standardowe zabezpieczenie jakie coraz więcej serwerów pocztowych ma.
Nawet musi mieć - bo zasypał by ich spam.
A więc trzeba z tym żyć i nie ma innego wyjścia, albo przeprowadzić testy.
Pierwsze pytaniem jest to czy używasz do wysyłania poczty SMTP, czy domyślny sposób a więc bezpośrednio z phpmail.
Jeśli masz darmowe konto np. na Gmail - to spróbuj przetestować, by komunikaty wysyłane były np. z twojekonto@gmai.com za pomocą protokołu SMTP - i zobacz jak wtedy szybko będą dochodzić (obstawiam że szybciej - ale trzeba sprawdzić).