Pomyślałem odkopiemy trochę wątek, może ktoś tu jeszcze zajrzy... ale po krótkiej chwili namysłu to nieco szerszy temat niż ten:
http://prestashopforum.pl/index.php/topic,4495.0.html
Z tego wątku dowiedzieliśmy się jak zlikwidować dla presty 1.3.4 ostatni krok czyli wybór płatności.
A ja bym poszedł dalej...
Może ktoś podpowie jak te kroki zawęzić do jednej strony....
Oczywiście konieczne będzie uruchomienie zakupów bez rejestracji wraz z rozwiązaniem problemu ponownej rejestracji do sklepu na ten sam adres. Gdzieś to kiedyś widziałem natomiast nie potrafię już tego odszukać... Może ktoś podpowie...
Przystępując do realizacji zlecenia tj klikamy "Realizuj zamówienie"
Przenoszeni jesteśmy od razu do kroku w którym musimy uzupełnić nasze dane teleadresowe. Omijając stronę wyboru "szybkich zakupów bez rejestracji" ; logowanie ; lub "rejestracja"
step1.jpgKrok 1 – wywalić?!
Ta część oczywiście będzie konieczna i warto by się skupić nad jej rozwinięciem, tak aby stanowiła ona główny krok w dokonywaniu zakupów.
step2.jpgKrok dwa- Zmodyfikować...
I tak mamy pola Imię, Nazwisko, E-mail [obowiązkowe (bo w tle tworzy nam się konto)]
...Wypisujemy resztę ważnych informacji... i tu zatrzymajmy się na chwilę... Mamy pole Firma i pole NIP ale gdzie je wyedytować a zwłaszcza gdzie się edytuje pole w nawiasie (123-45-67-890) ktoś wie? ...
step2-3.jpgKolejne pytanie za sto punktów. Z forum dowiemy się jak wywalić strefy i zbędne kraje z listy tak aby w rozwijanej liście kraj (przy której znajdziemy czerwoną gwiazdkę...) znajdowała się tylko np Polska. Wszytko pięknie, ładnie ale po cholerę w ogóle to pole, jak również obowiązkowe pole wyboru województwa ( zakładam że sklep korzysta z zewnętrznej logistyki zatem ta informacja nikomu nie jest potrzebna).
step2-2.jpgTe pola można by z powodzeniem zamienić na obowiązkowe pole akceptacji regulaminu! To taki przykład. A dlaczego o tym piszę będzie dalej...
Pole dodatkowe informacje może mieć dopisek: Jeśli dane na fakturze mają być inne to tu je umieść.
Lub co byłoby już absolutnym szczytem marzeń.... ptaszek o nazwie „dla firm” po którym dopiero rozwijają się pola o nazwie: „Dane do faktury”
Nazwa firmy: ------do wpisania
NIP: ------do wpisania
Adres: ----- przenosi się z góry ale można go oczywiście wyedytować! (tak jak ma to miejsce z polem Imię i Nazwisko)
Z mojego doświadczenia na etapie zmiany adresu polegli wszyscy którzy chcieli mieć wysyłkę na inny adres niż ten na fakturze ( jakieś 20 procent ludzi zrobiło to prawidłowo natomiast i tak w informacjach dodatkowych wpisywali raz jeszcze adres lub dosyłali e mailem informacje co jednoznacznie wskazuje na bezwzględny brak ufności dla prawidłowego postępowania podczas próby realizacji zlecenia!) I moim zdaniem ten krok może stwarzać problemy...
step3.jpgNastępny krok służy akceptacji regulaminu i zgody na opakowanie ekonomiczne... Z powodzeniem można to umieścić na na stronie z danymi klienta, w mojej ocenie wystarczy tylko regulamin.
step4.jpg...A tak przy okazji czy ktoś z Was realizuję możliwość przesyłki w opakowaniu ekologicznym lub zwykłym? Bo mnie się tylko nasuwa jedynie możliwość zmiany tej treści na „Chcę otrzymać towar w opakowaniu ozdobnym” dla specyficznych branż...
No i mamy tu oczywiście wybór sposobu dostawy. Myślę że można z powodzeniem zastąpić w danych klienta pole „województwo” dla tych co mają różne sposoby dostawy. Lub w ogóle wywalić ten szczegół dla całej rzeszy innych sklepów które mają tylko jeden sposób dostawy... Jak to zrobić?
Następny krok to wybór płatności myślę że skoro jest jeden to można to z powodzeniem usunąć. Gdy mamy więcej opcji do zaproponowania swoim klientom... no cóż... Również będę bronił zajadle, niczym przysłowiowy Azorek swej kiełbaski tezy, że i te opcję mogą znaleźć się na jednej stronie z danymi. Klikamy na końcu „realizuj” tyle.... Ja widzę same korzyści...
http://zapodaj.net/c494b25aa27a8.jpg.htmlWiększość klientów ma już serdecznie dosyć i właśnie w tej chwili najprawdopodobniej kończą swoje zakupy z wielką ulgą. Nic jednak bardziej mylnego to jeszcze nie koniec to że mamy tylko przycisk „wstecz” (brak charakterystycznego zielonego przycisku) nie zwalania nas z obowiązku kliknięcia całego pola „zapłać przelewem” celem....
step6.jpg...kliknięcia znowu właściwie tylko przycisku Potwierdź zamówienie.... Kolejny krok, kolejna strona....
Potwierdzamy i co?
step7.jpgUdało się, uff.
Nie jeden się zmęczył, nie jeden się wręcz spocił ale tu mowa tylko o wytrwałych, bo jakaś część Klienów albo porzuciła koszyk albo nie dała rady przebrnąć wszystkich tych etapów.
Dla sceptyków...
Zaraz będą głosy że znajdą się i tacy którzy cenią sobie własne konto w sklepie. Mają podgląd w swoje dane oraz poprzednie realizacje itd itp. Nic nie stoi na przeszkodzie aby w sklepie i tak znajdowała się ikona „zaloguj” a po realizacji powyżej opisanego zlecenia, może wysyłać się na podany e mail automatycznie i tak generowane hasło do konta, czyż nie?
zaloguj.jpgKoledzy, spróbujmy etapami przerobić na ten kształt nasze sklepy. Na pewno znajdą się chętni bo korzyści z takiego traktowania klienta wydają się chyba oczywiste. Jak najbardziej można poddać pomysł pod dyskusję ale ten konkretny wpis traktujmy jak zbiór kilku prawd technicznych, dla potomnych, zebranych w jednym miejscu.