Polskie wsparcie PrestaShop
PrestaShop => SEO & URL => Wątek zaczęty przez: jacek_mal w Lipiec 10, 2014, 04:33:33 pm
-
Witam, jestem na etapie wyboru fraz pod pozycjonowanie. Prowadzę kwiaciarnie internetową na terenie Krakowa i okolic, zastanawiam się czy zlecić pozycjonowanie na frazę "kwiaciarnia internetowa kraków" czy "kwiaciarnia kraków". Problem jest w tym że fraza "kwiaciarnia kraków" jest prawie 2 razy droższa. Czy wybierając "kwiaciarnia internetowa krakow" to ta druga fraza nie będzie się w jakimś stopniu pozycjonowała?
Pozdrawiam Jacek
-
Będzie mimochodem pozycjonowała się również ta droższa - podlinkujesz później dobrymi linkami i może nawet samodzielnie ją zrobisz (to już kwestia jakie zdobędziesz linki, jak zrobi firma to pozycjonowanie i optymalizację oraz jaką masz konkurencję).
-
ok, rozumiem czyli biorę "kwiaciarnia internetowa kraków"....gdybyś miał jeszcze jakieś sugestie to będę wdzięczny:)
-
W każdym razie potrzebujesz co najmniej kilka fraz; znajdziesz optymalne przez sprawdzenie: google trends, sugestie (to co Google wyświetla jako sugestie innych fraz przy szukaniu "kwiaciarnia kraków") i google keyword planner - oraz również konkurencję.
To chyba jakiś dobry biznes, skoro na tym forum widziałem chyba ze trzy - cztery kwiaciarnie online ;)
-
To chyba jakiś dobry biznes, skoro na tym forum widziałem chyba ze trzy - cztery kwiaciarnie online ;)
przez ostatnie lata bardzo ten biznes sie rozrasta, konkurencja jakich malo w innych dziedzinach... przez ostatni rok czy dwa sam robilem juz 3 takie kwiaciarnie i 2 obecnie w produkcji.... co za tym idzie, jedna fraza, tym bardziej tak kierowana do malego okregu jak sam krakow raczej moze byc niewystarczajace. zeby sie przebic przez konkurencje trzeba bedzie zainwestowac troche wiecej...
co do samego slowa 'internetowa' ludzie sa dosc leniwi i czestsza fraza wyszukiwania jest 'online'
-
z tą online to się nie zgodzę....dlaczego piszesz że ta fraza może być niewystarczająca kierowana do tak małego okręgu skoro właśnie jest kierowana tylko na Kraków? Na razie zastanawiam się nad takimi frazami:
- kwiaciarnia internetowa kraków
- kwiaty z dostawą kraków
- kwiaty dostawa kraków
- kwiaty kraków dostawa
- kraków kwiaty z dostawą
tu nasuwa mi się drugie pytanie, czy jest sens pozycjonować frazy w zmienionym szyku?
-
kierowana na Krakow... ok, ale raczej kierowana nie do krakowian tylko reszty swiata....
z 'online' mozesz sie nie zgadzac... chciales podpowiedzi to ja podalem. to fraza sprawdzona wlasnie na kwiaciarniach i wystepuje w zapytaniu 60% czesciej niz 'internetowa'.
szyki przestawne i owszem, ale zarazem 'kraków' nie zawsze bedzie rownal sie 'krakow' (ó != o) wiec tez wypadalo by czesc fraz dla obydwu wyrazow spozycjonowac.
-
W odmiennym szyku w celu dywersyfikacji, czyli przy okazji pozycjonowania, bo jak za bardzo leci się z anchorami na docelowe frazy, to Google ukróci ten proceder, więc trzeba zrobić trochę chaosu.
-
Odświeżam temat bowiem oczekuję uwag czy robię to co robię źle, czy też dobrze.
Przykład:
Nazwa: Przedłużacz 3 m z płaską wtyczką 3x2P+Z ORNO OR-AE-1329/W/3M, biały
w Optymalizacji SEO:
Meta tytuł: Przedłużacz elektryczny z płaską wtyczką 3 metry ORNO OR-AE-1329/W/3M kolor biały 3 gniazda z uziemieniem
Opis meta: Przedłużacz z płaską wtyczką ORNO OR-AE-1329/W/3M gniazda 3x2P+Z biały. Przedłużacz z 3 gniazdami z uziemieniem ORNO OR-AE-1329/W/3M 3 metry płaska wtyczka. Przedłużacz 3 metry do gniazdka z płaską wtyczką ORNO OR-AE-1329/W/3M 3 gniazdka z uziemieniem.
Kolejny produkt różni się tylko długością przewodu i symbolem toteż w Optymalizacji SEO wygląda on tak:
Nazwa: Przedłużacz 5 m z płaską wtyczką 3x2P+Z ORNO OR-AE-1329/W/5M, biały
w Optymalizacji SEO:
Meta tytuł: Przedłużacz elektryczny z płaską wtyczką 5 metrów ORNO OR-AE-1329/W/5M kolor biały 3 gniazda z uziemieniem
Opis meta: Przedłużacz z płaską wtyczką ORNO OR-AE-1329/W/5M gniazda 3x2P+Z biały. Przedłużacz z 3 gniazdami z uziemieniem ORNO OR-AE-1329/W/5M 5 metrów płaska wtyczka. Przedłużacz 5 metrów do gniazdka z płaską wtyczką ORNO OR-AE-1329/W/5M 3 gniazdka z uziemieniem.
-
Same w sobie tytuły są ok, z tym, że jeśli produkty mają takie same opisy i różnią się tylko tym jednym szczegółem to Google może uznać je za duplikat i nie indeksować jednego z produktów.
Dodatkowo prawdopodobnie opis meta będzie za długi - może lepiej było by wyrzucić z niego te symbole (powtarzają się z tytułem) i zostawić tylko informacje których nie ma w tytule. Słowa kluczowe w opisie meta nie mają żadnego znaczenia z punktu widzenia SEO - wiec nie będzie żadnych strat z tym związanych.
-
Przede wszystkim warto zacząć od optymalizacji serwisu. Uwzględnić tytuły opisy, nagłówki pod względem słów kluczowych, a następnie przystąpić do delikatnego i naturalnego linkowania strony. Nie warto linkować na siłę. Lepiej skupić się na pozyskiwaniu wartościowych linków w mniejszej ilości niż na linkach niskiej jakości. Jak wiadomo 5 - 10 linków wysokiej jakości będzie pozytywniej odbierane niż 1000 linków niskiej jakości.
Pozycjonując słowo kluczowe "Kwiaciarnia internetowa Kraków" pozycjonuje się również słowo : " kwiaciarnia Krakow " w mniejszym stopniu, ale jednak.
-
Same w sobie tytuły są ok, z tym, że jeśli produkty mają takie same opisy i różnią się tylko tym jednym szczegółem to Google może uznać je za duplikat i nie indeksować jednego z produktów.
Może być w meta-tytuł kilka zdań np. "Termostat do gniazdka elektrycznego Elektrobock TS05. Sterownik gniazdkowy Elektrobock TS05 do ogrzewania elektrycznego."?
-
Warto pamiętać, że oprócz tytułów, liczą się teksty ze słowami kluczowymi, ale też dobrą treścią. Czy nazwy zdjęć itp. itd. Samo pozycjonowanie na słowa kluczowe powoli odchodzi do lamusa.
-
Warto pamiętać, że oprócz tytułów, liczą się teksty ze słowami kluczowymi, ale też dobrą treścią. Czy nazwy zdjęć itp. itd. Samo pozycjonowanie na słowa kluczowe powoli odchodzi do lamusa.
Pozycjonowanie na słowa kluczowe w żadnym wypadku nie odchodzi do lamusa, aczkolwiek istotnie, ważnych jest jeszcze kilka/kilkanaście innych czynników i jeszcze kilkadziesiąt kolejnych jest mniej ważnych, choć słowa kluczowe to wciąż top.
-
Frazy kluczowe sprawdzisz w narzędziach takich jak Ahrefs czy Answer The Public. Nie ograniczaj się co kilku :) Lepiej inwestować w treści, które wypozycjonują Cię na szereg fraz.