Polskie wsparcie PrestaShop

PrestaShop => Konfiguracja => Wątek zaczęty przez: mike446 w Maj 24, 2018, 12:59:04 pm

Tytuł: Blokada ponownych zakupów dla gościa z tego samego adresu email
Wiadomość wysłana przez: mike446 w Maj 24, 2018, 12:59:04 pm
W sklepie pojawia się problem z gośćmi robiącymi zakupy bez rejestracji. Niektórzy robią zakupy po kilka razy bez zakładania konta klienta.
System sprzedaży pobiera ich z Prestashop jako nowych klientów tzn. mam 6 Janów Kowalskich z tym samym adresem.

Chciałbym zrobić tak aby zakupy bez rejestracji można było zrobić tylko raz, a przy następnej próbie kupna jako gość pojawiała się informacja że taki adres email już istnieje w bazie danych, proszę się zalogować (bądź utworzyć konto klienta).
Tytuł: Odp: Blokada ponownych zakupów dla gościa z tego samego adresu email
Wiadomość wysłana przez: west w Maj 24, 2018, 01:30:36 pm
Rozwiązanie jest bajecznie proste - wyłącz zakupy jako gość. To co opisałeś odpowiada rejestracji konta klienta. Sam zamysł zakupów jako gość umożliwia użycie tego samego adresu wiele razy.
Tytuł: Odp: Blokada ponownych zakupów dla gościa z tego samego adresu email
Wiadomość wysłana przez: mike446 w Maj 24, 2018, 01:36:29 pm
No właśnie nie bardzo. Duża część osób lubi robić zakupy bez rejestracji, to jest dla nich szybsze i łatwiejsze rozwiązanie - tak mi się wydaje. Dobrze byłoby zostawić im taką możliwość, jednak powielanie tych samych osób w bazie danych stanowi utrudnienie podczas wyciągania statystyk sprzedaży.
Tytuł: Odp: Blokada ponownych zakupów dla gościa z tego samego adresu email
Wiadomość wysłana przez: west w Maj 24, 2018, 06:00:21 pm
Pozostawię bez komentarza :) a znasz funkcje wyciągania takie jak left join, inner join itp
Tytuł: Odp: Blokada ponownych zakupów dla gościa z tego samego adresu email
Wiadomość wysłana przez: mike446 w Maj 25, 2018, 09:04:49 am
Ok, problem zostawiamy nie rozwiązany.
O takich funkcjach coś słyszałem ale wieki temu na studiach.
Tytuł: Odp: Blokada ponownych zakupów dla gościa z tego samego adresu email
Wiadomość wysłana przez: biker w Listopad 14, 2020, 03:05:53 pm
Też się nad tym zastanawiałem  ::)
Tak jak pisze @mike446 ludzie kochają zakupy bez rejestracji myśląc, że nie zostaje po nich ślad w sieci.
Mam identyczny problem z szybko rosnącą bazą w programie sprzedażowym. @mike446 z jakiego programu korzystasz i jakiej integracji?
Pytanie czy w PrestaShop szło by ustawić może nie blokowanie konta, ale nadpisywanie. Czyli jeśli jest już taki adres mailowy w bazie to nie tworzy nowego klienta tylko nadpisuje na starym?