Polskie wsparcie PrestaShop
PrestaShop => Konfiguracja => Wątek zaczęty przez: anuel w Maj 14, 2013, 10:19:58 am
-
Witam
Mój kolega ma kilka fizycznych sklepów tworzących sieć, ale internetowy jest jeden. Chciałbym, aby każdy z pracowników, wprowadzając towary ze swojego punktu, nie miał możliwości edycji towarów z innego. Czy można to jakoś osiągnąć?
-
Mozna, robilem taka modyfikacje dla 1.4
-
Możesz zmodyfikować wersję 1.5.4 tak, by 1 oddział = 1 sklep [subdomena] = 1 pracownik przypisany do sklepu. Prosto i bez grzebania w kodzie. Oczywiście włączone współdzielenie stoku magazynowego i produktów.
-
Ok, a jak z kontaktem ze sklepem? Jeśli ktoś zakupi przedmiot na jednym punkcie i będzie chciał go odebrać, to żeby otrzymał namiary na ten konkretny punkt. Analogicznie z zapytaniem w sprawie przedmiotu. W tej chwili jest tak, że jest tylko jeden kontakt (telefon, mail), ale osoba pod tym kontaktem nie wie jaki jest dany przedmiot znajdujący się na innym punkcie (to jest sieć lombardów, czyli nie jest jeden asortyment na każdym punkcie) i nie będzie w stanie udzielić pełnej informacji. Poza tym punktów jest wiele, więc obsługa tych punktów wymagałaby dodatkowego etatu, więc lepiej byłoby (dla mojego kolegi), aby obsługą sklepu zajmowały się osoby, które znajdują się na każdym punkcie, ale oczywiście w zakresie swojego punktu.
-
w takim wypadku chyba najlepiej byloby (najlepiej, znaczy najprosciej) poprostu podac kontakt w opisie produktu. prostszego rozwiazania nie widze.
ewentualnie staly opis kontaktu po uwarunkowany np. ID sklepu czy tym podobne. to zalezy od tego jak bedzie wystwiany produkt przed dany punkt, jak ten produkt bedzie warunkowany.
-
Albo inaczej każdy z oddziałów ma swoją subdomenę i kontakty wtedy są dzielone, podobnie jak zamówienia, faktury itp. Wspóldzielenie produktów i klientów może dalej hulać
-
Jak przeglądam informacje nt multistore, to jest ładnie opisane jak to włączyć i stworzyć poszczególne sklepy, czyli coś co wydaje mi się oczywiste, ale nie piszą czy na każdej domenie lub katalogu dla poszczególnych sklepów trzeba zainstalować sklep od podstaw, czy wystarczy skopiować strukturę katalogu pierwotnego sklepu. I jak z bazą - czy wystarczy jedna? Ale podczas instalacji nowego sklepu nastąpi prawdopodobnie zdublowanie tabel bazy, jeśli w ogóle da się zainstalować sklep podpinając pod istniejącą bazę. Jak z adresami URL? Czy cały sklep widnieje pod adresem przykładowo lombardy.pl i odnosi się do lombardu1, a na subdomenie lombard2.lombardy.pl jest drugi sklep?
-
1 baza danych
1 folder instalacyjny
Nie dubluje tabel - dodaje pola np shop_id
url jak sobie ustawisz tak będziesz miał: domeny, subdomeny, katalogi - cokolwiek
-
1 baza danych
1 folder instalacyjny
Nie dubluje tabel - dodaje pola np shop_id
url jak sobie ustawisz tak będziesz miał: domeny, subdomeny, katalogi - cokolwiek
Możesz mi to wyjaśnić na przykładzie? Pod adresem np. lombardy.pl/a instaluje jeden sklep i tworzę nowy katalog a serwerze widziany pod adresem lombardy.pl/b dl drugiego punktu. Czy w tym katalogu ma się pojawić kopia z katalogu poprzedniego, czy mam zainstalować tam drugi sklep podając starą bazę? Potem w Prestashop tworzę nowy sklep importując ze starego i podaję link do drugiego punktu i to co ktoś wprowadzi na jeden punkt i drugi będzie widoczne pod adresem lombardy.pl/a? Ja skopiowałem strukturę katalogów z pierwszego do drugiego, ale to nic nie daje.
-
hm.......... czytać ze zrozumieniem ;) west to prosto i jasno napisał
1. fizyczny sklep (tzw główny) w domenia domena.pl
2. chcesz założyć kolejny sklep - uruchamiasz funkcję multistore
3. w konfiguracji domeny odzial1.domena.pl ustawiasz katalog root domeny na taki sam jaki jest dla domena.pl
4. W konfiguracji multistore (z pkt 1) dodajesz nowy sklep pod domeną odzial1.domena.pl (czy jaką tam chcesz) i konfigurujesz sobie jak tam chcesz.
5. Masz gotowy sklep pod domeną odzial1.domena.pl
z kolejnymi domenami/sklepami robisz dokładnie tak samo
Chyba prościej tego się nie da opisać ;)
Te kolejne sklepy są "wirtualne" nie fizyczne
Jedna instancja sklepu, jedna baza
-
Za chwilę odpalam kleintowi nowy sklep na multidomenach. Wtedy będziesz mógł potestować na żywym organiźmie. Info zamieszczę tradycyjnie na forum.......
-
Jesli sie nie myle to pytanie dotyczylo JEDNEGO sklepu internetowego i wielu sprzedawcow tylko ze swoimi towarami.
W rozwiazaniu ktore proponujecie bedzie jeden sprzedawca - jeden sklep.
-
Jesli sie nie myle to pytanie dotyczylo JEDNEGO sklepu internetowego i wielu sprzedawcow tylko ze swoimi towarami.
W rozwiazaniu ktore proponujecie bedzie jeden sprzedawca - jeden sklep.
No właśnie. Dlatego pytałem o przykład, bo ja to zrobiłem już dawno, ale nie osiągnąłem tego co chciałem, tzn. jeden sklep, wielu sprzedawców i towary, które wprowadzają są widoczne w całym sklepie, ale są tylko ich, czyli inny sprzedawca nie może dokonywać edycji/usunięcia towaru tamtego sprzedawcy. To co wprowadzam w drugim, wirtualnym sklepie jest niewidoczne na stronie (dla klienta). Jest w ogóle możliwe zrealizowanie tego, o czym pisałem?
-
Kolego w opcji multistore włączyłeś współdzielenie produktów dla grupy sklepów ????
-
Kolego w opcji multistore włączyłeś współdzielenie produktów dla grupy sklepów ??? ?
Jeśli pytasz o "Współdziel ilości dostępne do sprzedaży", to mam odhaczone.
-
A czy istnieje jakaś możliwość monitorowania działań sprzedawcy, tzn. czy można jakoś sprawdzić kto dokonał wprowadzenia danego przedmiotu, usunięcia, edycji? W logach sklepu nic takiego się nie pokazuje.