Polskie wsparcie PrestaShop
PrestaShop => Dla początkujących => Wątek zaczęty przez: Gorgonka w Styczeń 20, 2019, 08:19:30 am
-
Witam, Zainstalowałem sobie PS 1.7.5 i próbuję, czy działa. Napotkałem na następujący problem. Podczas próby realizacji zamówienia nie mogę przejść etapu wpisywania danych osobowych klienta. Wszystkie pola adresowe mam wypełnione (ulica, kod, miasto, etc...), a program nieustannie pokazuje błąd: "Podany adres jest niekompletny, uzupełnij go." I oczywiście, nie puszcza mnie dalej. Czy ktoś wie, jak to rozwiązać?
pzdr, Robert
-
Szablon masz oryginalny czy zakupiony? Moze w szablonie kyores wymagane pola zostaly ukryte
-
Szablon mam podstawowy (Classic 1.0.0). W załączeniu przesyłam zrzut ekranu z wypełnionymi polami i komunikatem błędu.
-
Ukrywaliście pola lub zmienialiście opcję w adresie danego pola na wymagane ?
-
Nie robiliśmy niczego w opcjach adresowych, ale Twoje pytanie zainspirowało mnie do pogrzebania w tych opcjach. I znalazłem, że w bazie klientów mój klient ma brakujące pole "telefon komórkowy". A pole to ma czerwoną gwiazdkę, jako pole obowiązkowe. Jak wpisałem tam numer (działając jako administrator), to potem - już jako klient - mogłem dokończyć zamówienie. Problem polega zatem na tym, że klient nie widzi tego obligatoryjnego pola w swoim adresie. Jak mogę dodać to pole, żeby klient wiedział, co jest obligatoryjne?
-
Cała zabawa polega na tym, że jeśli na początku klient nie musiał podawać telefonu i zmieniliście tą opcję na obowiązkową to takie rzeczy się będą działy - błąd od wersji 1.7.2 z tego co pamiętam :)
-
Mam zatem dwa pytania:
1. Gdzie w ustawieniach mogę zmienić obowiązkowość opcji, które klient musi podać w swoim adresie przy zamówieniu (czyli np: zdezaktywować tę obowiązkowość)?
2. Jak mogę dodać pole do formularza adresowego, który wypełnia klient (aby ów miał w ogóle możliwość wpisania tego, co powinno być wpisane)?
pzdr, Robert
-
od 1 klienci adresy
od 2 musisz dość mocno przebudować formularz [order-opc-new-account] oraz kontroler albo skorzystać z pola, którego nie używasz
-
Ad. 1 jest zrozumiałe i działa - dzięki;
Ad. 2 Czy ten formularz mogę przebudować z panelu administratora Presty (gdzie to jest?), czy też muszę edytować jakiś plik na serwerze (jak go znaleźć?)
-
Tylko edycja poprzez klienta FTP na serwerze