Sklep w założeniu ma być ascetyczny i prosty tak by użytkownik skupiał uwagę na produktach i potrafił
szybko dotrzeć do produktu który go interesuje (coś tak jak Agito).
Tu problem z doborem i testem odpowiednich modułów które to ułatwiają - czy istnieje moduł zaawansowanego przeszukiwania asortymentu po cechach atrybutach itp.?
Sporo modułów już przetestowaliśmy i przetłumaczyliśmy. Są zainstalowane ale wyłączone - póki co mogę je włączyć jeśli ktos chce je zobaczyć.
Od 27.01.2007 miałem trochę innych pilnych spraw, więc był mały postój w pracach nad sklepem.
Wcześniej tłumaczenie pochłaniało masę czasu. Praktycznie trzeba wszystko sprawdzić kontekstowo czy jest zrozumiałe. Dlatego były ciągłe poprawki w tłumaczeniu.
darowałem sobie zakładki w back office gdyż po ponownej instalacji (która rozwiązała problem znaków wodnych) znikło a każdy może to zrobić w back office.
Poza tym sporo czasu zajmuje wprowadzania produktów do sklepu. I kwestie techniczne ze sprawdzeniem jak coś działa czy nie działa?
Tak więc brakuje czasu na dopracowanie tematu.
Będę miał parę pytań dotyczących działania dotyczących właśnie wprowadzania asortymentu i organizacji sklepu jak i modułów które widziałem w innych sklepach.
Na przykład jeśli mam produkty które mają różne długości (np. od 1m do 10m co 1m) to mogę:
1-wprowadzić każdą długość jako osobny produkt. Wtedy działa mi wszystko ok, ale mam setki produktów w sklepie z tym samym zdjęciem co nie jest fajne.
2-wprowadzić produkt
w zakładce info ustawić cenę 0 i za pomocą
"Kombinacje atrybutów" zrobić grupę atrybutów długość i atrybuty równe poszczególnym długością czyli 1m,2m........10m. Jako atrybut domyślny zrobić 1m i
wprowadzić wpływ na cenę wzrost i wprowadzić cenę brutto tego produktu. Następnie dodaje atrybut 2m i wprowadzam cenę brutto produktu 2m, i tak do 10m.
Zaletą tego jest 1 produkt w sklepie z 1 zdjęciem i na stronie produktu mam wybór długości. Łatwo też wprowadzać cenę produktu bo wprowadzam cenę brutto produktu Łatwiej się poruszać po sklepie ale.... Tu teraz gdy dodam produkt z listingu lub z polecanych produktów to w koszyku ląduje produkt z atrybutem domyślnym lub ten co jest na stanie jeśli domyślnego nie ma. Jak zezwolono na zamawianie produktów których nie ma na stanie i wprowadzę z ilością 0 to mam problem opisany
http://prestashopforum.pl/index.php?topic=334.0 .
Kolejne ale to w związku z tym że produkt ma na zakładce info cenę zero wiec w listingu i polecanych jeśli stan jest zerowy wszystkich atrybutów mamy cenę 0 (w polecanych można wyświetlanie ceny wyłączyć dzięki homefeatured v0.91.
Największy problem jest z modułem do porównywarek cen bo bierze on opis i cenę z zakładki info nie uwzględnia "Kombinacje atrybutów" więc mamy ceny w porównywarce zerowe i niepełny opis.
3-zrobić jak w punkcie 2 ale
na zakładce info wprowadzamy cenę atrybutu domyślnego. Atrybut domyślny robimy tak jak w pkt. 2 ale
z wpływem na cenę 0. Kolejne atrybytu wprowadzamy jak poprzednio lecz
cenę ich wyliczamy jako różnica ceny brutto wprowadzonej na nakładce info a ceny brutto produktu o danym atrybucie czyli np. 2m. i tak dalej. jak wtedy zapanować nad cenami. Przy wprowadzaniu można oszaleć licząc ceny nie mówiąc już o zmianach. Z listingiem i polecanymi mamy problem jak przedtem w pkt.2 .
Moduł do porównywarek będzie wystawiał cenę z zakładki info więc tu mamy cenę atrybutu domyślnego lecz niepełny opis (nie popisane ze to cena za 1m). Więc 1 problem z głowy lecz inne na głowie.
Myślę że dobrym wyjściem była by rozbudowa tego modułu o opcjonalne wystawianie cen atrybutów i generowanie na tej podstawie plików do porównywarek.
W listingu też przydała by się taka funkcjonalności jak w homefeatured v0.91.
A homefeatured v0.91. można włączyć jako moduł domyślny do dystrybucji.
To tak na szybko ....