Witam,
na samym początku uprzedzę, że przygodę z PrestaShop rozpocząłem niedawno, więc proszę o wyrozumiałość
Napotkałem w swoim sklepie następujące problemy z funkcjonowaniem sklepu:
1. Ustawiłem 4 sposoby dostawy towaru zakupionego w sklepie (obrazek poniżej):
Czyli jak widać można wybrać tylko Pocztę Polską za pobraniem lub przedpłata. Natomiast podczas realizacji produktów umieszczonych w koszyku poprawnie przechodzi się przez "Podsumowanie", "Logowanie" oraz "Adres" i pojawia się okno "Przesyłki" (obrazek poniżej):
I w tym kroku logicznie rzecz biorąc wybieramy czy chcemy przesyłkę pobraniową (ekonomiczną lub priorytet) czy też przesyłkę po przedpłacie (ekonomiczną lub priorytet). Zaznaczamy oczywiście tą opcję którą chcemy i przechodzimy do następnego kroku "Płatność"
i tu właśnie rodzi się problem...
Ponieważ skoro kupujący zaznaczy przesyłkę pobraniową (ekonomiczną lub priorytet) to w oknie "Płatność" powinna mu się wyświetlić tylko opcja "Zapłać przy odbiorze", a w przypadku zaznaczenia przesyłki po przedpłacie (ekonomiczna lub priorytet) powinna się wyświetlić tylko opcja "Zapłać przelewem"... Niestety w moim sklepie bez względu na to jaką opcję dostawy się wybierze w oknie "Płatność" ZAWSZE wyświetlają się dwie opcje: "Zapłać przy odbiorze" oraz "Zapłać przelewem" (rysunek poniżej):
A to jest niestety w żaden sposób nie logiczne... Miałem właśnie ostatnio taką sytuację, że klient w oknie "Przesyłka" wybrał przesyłkę ekonomiczną po przedpłacie, a w oknie "Płatność" kliknął w "Zapłać przy odbiorze"...
Czy da się jakoś ustawić, że przy wyborze danych opcji dostawy wyświetla się np. tylko opcja "Zapłać przelewem", a przy wyborze innych opcji dostawy tylko opcja "Zapłać przy odbiorze"? Bardzo proszę o pomoc, ponieważ obecne rozwiązanie dość mocno komplikuje pracę...
2. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje potwierdzenie na maila w którym wszystko przejrzyście jest pokazane, oraz otrzymuje maile o zmianie statusu zamówienia - ta kwestia bardzo mi się podoba i nie mam co do tego żadnych zastrzeżeń.
Natomiast problem u mnie istnieje w tym, że ja otrzymuje na swojego maila (który jest podany w skrypcie sklepu) jakieś niby "potwierdzenie" ale w żaden sposób nie idzie tego odczytać, ponieważ jest pomieszanie z poplątaniem zwykłego tekstu z html'em już nie wspominając że brak jest jakiejkolwiek grafiki, nie ma żadnych polskich znaków itp. a temat maila jest w ogole nie zrozumiały... Ponad to przy ostatnim zamówieniu już w ogóle nie przyszedł żaden mail potwierdzający na moją skrzynkę.
Może ktoś mi powiedzieć jak to naprawić, aby maile z zamówieniem i ze zmianami statusu trafiały na moją skrzynkę?3.
Jakie kodowanie ustawić w plikach .pdf aby faktury proforma oraz listy przewozowe miały polskie znaki a nie krzaki? Obecnie wchodząc w Panel administracyjny >> Ustawienia >> PDF mam ustawione Kodowanie: cp1250.
Bardzo proszę o pomoc w w/w problemach i z góry dziękuję.
Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam