Witam,
Mam wydaje mi się dość standardowy problem z którym wielu z Was pewnie się mierzyło. Obowiązek podania NIP tylko gdy ktoś rejestruje się jako firma. Niestety żadnej kompleksowej informacji o tym jak to sensownie zrobić na forum nie znalazłem. A więc...
Opcja 1.
Włączyć Europejski numer VAT (czyli de facto NIP) - zmieniam tekst w tłumaczeniu z nr VAT na NIP. Wówczas, jeśli ktoś wpiszę firmę pojawi mu się nowe pole do wypełnienia, czyli nr NIP. Jeśli go nie wypełni nie przejdzie dalej w rejestracji. Niby idealne rozwiązanie. Ale... jeśli taki użytkownik zaloguje się do sklepu to ceny widzi Netto, bez względu na to do jekiej grupy użytkowników należy a więc bez względu jak ustalimy wyświetlanie cen dla grup. Innymi słowy klops.
Opcja 2.
Nie używam Europejskiego numeru VAT. Pole NIP wyłączam jako obowiązkowe - bo zwykły użytkownik, który nie jest firmą nie powinien (i pewnie by nie chciał) podawać swego numeru NIP. W jQuery i authentication.tpl robię takie modyfikacje aby to pole jednak wyświetlić, jeśli ktoś wypełni pole firma. I teraz. Jeśli bym NIP ustalił na obowiązkowy dla wszystkich, to po wypełnieniu zapisuje się ono w danych klienta. A jeśli NIP ustalam na nieobowiązkowe ale wymuszę jego wyświetlanie jeśli ktoś wprowadzi dane firmy to mimo wypełnienia tego pola NIP się w danych użytkownika nie zapisuje.
Żadna opcja nie przynosi tego efektu o który mi chodzi. Podejrzewam że skoro sytuacja jest tak standardowa to jakoś musicie sobie z tym radzić. Pytanie i prośba o podpowiedź: JAK? (Presta 1.4.5.1)