wdrożenia PrestaShop Powiększenie zdjęć moduł

Instalacja prestashop

  • 0 Odpowiedzi
  • 25043 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Presta-Entwickler

  • Moderator
  • Użytkownik
  • *****
  • 37
  • 0
  • Status: Programista
Instalacja prestashop
« dnia: Marzec 16, 2013, 08:50:25 pm »
1.0 Aby zainstalować Prestashop na komputerze potrzebujesz:
  • Obsługiwany system operacyjny: Windows, Mac i Linux
  • Przygotowany pakiet: Wamp (for Windows) lub Xampp (for Windows i Mac)
    lub
  • Serwer Web:  Apache 1.3, Apache 2.x, Nginx lub Microsoft IIS
  • Zainstaluj i aktywuj PHP 5.1+
  • Zainstaluj MySQL 5.0+ i stwórz bazę danych.
OPCJONALNIE
 
  • Podczas konfiguracji PHP, należy zwrócić się do dostawcy, aby ustawić memory_limit  "64M", file_max_upload_size "16M".
  • Opcjonalne rozszerzenia PHP: GD, cURL, SimpleXML, SOAP
1.1 Aby zainstalować PrestaShop w sieci potrzebujesz:
  • Nazwę domeny
  • Serwer Web:  Apache 1.3, Apache 2.x, Nginx lub Microsoft IIS
  • Zainstaluj i aktywuj PHP 5.1+
  • Zainstaluj MySQL 5.0+ i stwórz bazę danych.
  • Dostęp do serwera FTP (poproś o dostęp)
OPCJONALNIE
 
  • Podczas konfiguracji PHP, należy zwrócić się do dostawcy, aby ustawić memory_limit  "64M", file_max_upload_size "16M".
  • Certyfikat SSL jeśli planujesz zarządzanie wewnętrznymi płatnościami (i nie używasz np. PayPal).
  • Opcjonalne rozszerzenia PHP: GD, cURL, SimpleXML, SOAP
  • W celu polepszenia wydajności:MemCached, mcrypt PHP extension
1.2 Tworzenie bazy danych dla sklepu.
W panelu administracyjnym serwera (logujemy się do niego w przeglądarce wykorzystując dane przydzielone wraz z serwerem) należy odszukać zakładkę dodawania bazy MySQL lub poprzez phpmyadmin, wybrać opcję DODAJ BAZĘ DANYCH i utworzyć ją przypisując kolejno wszystkie potrzene dane jak :
    nazwa bazy danych
    urzytkownik bazy danych
   
1.3 Przesyłanie plików sklepu na serwer za pomocą klienta ftp np. FileZila
Kolejnym krokiem będzie przesłanie wszystkich plików na serwer do wybranego katalogu (np. public_html/prestashop). Możemy użyć dowolnego programu do przesyłania plików jednak ja polecam FileZila pobieramy program i instalujemy na naszym komputrze (pobrać można np tu FILEZILLA). Instalujemy i uruchamiamy program i w górnym jego oknie wpisujemy dane dostępowe do serwera poprzez ftp (dane takie otrzymujemy wraz z serwerem lub sami nadajemy w panelu administracyjnym serwera). Dane które będą potrzebne w celu połączenia się to:
    adres serwera ftp
    login ftp
    hasło ftp
Po wpisaniu danych wybieramy łączenie i czekamy chwilę na wyświetlenie katalogów w prawym środkowym oknie programu. Przechodzimy do katalogu w którym znajdował się będzie sklep lub tworzymy taki jeśli takiego nie ma. Klikając dwukrotnie przechodzimy do utworzonego katalogu i przesyłamy tam wszystkie pliki sklepu - można to wykonać metodą zaznaczenia wszystkich plików i przeciągnięcia do okna.

1.4 Nadawanie Praw plików CHMOD

Podczas połączenia przez FTP z Twoim serwerem upewnij się, ze następujące foldery PrestaShop posiadają odpowiednie uprawnienia - ‘write’ (“CHMOD 777”):
    /config,
    /upload,
    /download,
    /tools/smarty/compile - v.1.4.x
    /cache/smarty/compile - v.1.5.x
    - ale nie nadawaj uprawnień rekursywnie (dla ich podfolderów).
Następnie sprawdź uprawnienia i jeśli trzeba to najdaj im atyrbut ‘write’ rekursywnie(razem z ich podfolderami):
    /img,
    /mails,
    /modules,
    /themes/prestashop/lang - v.1.4.x
    /themes/default/lang - v.1.5.x   
    /translations

1.5 Instalacja na stronie
Otwietamy przeglądarkę internetową i wpisujemy adres naszego sklepu np. http://localhost/sklep - pojawi się okno instalacji sklepu (jeśli okno instalacyjne nie pojawi się dopisz /install do adresu "http://localhost/sklep/install").

1 - W pierwszym oknie wybieramy język polski i przechodzimy dalej klikając na dole w przycisk DALEJ.
2 - Krok drugi przedstawia "System i prawa dostępu". Widzimy tutaj czy wymagania serwera są spełnione oraz czy prawa plików i katalogów są odpowiednio nadane - jeśli nie to musimy to zmienić tak jak opisałem w instrukcji 1.4 - wszystkie muszą być podświetlone w kolorze zielonym po czym przechodzimy do kroku 3.
3 - Teraz musimy wpisać dane bazy danych jaką utworzyliśmy na samy początku
4 - Wypełniamy zgodnie z informacjami o jakie prosi nas krok 4 - logo sklepu możemy ustawić w tym kroku (rozmiar zalecany to 230/75 pikseli) lub w pózniejszym etapie poprzez ftp (będzie opisane dalej) i przechodzimy do kroku 5 - podsumowania
5 - Podsumowanie i informacje. Krok 5 podsumowuje wpisane przez nas dane w kroku 4 oraz informuje o konieczności wykasowania katalogu install w serwera (robimy to podobnie jak wgrywaliśmy pliki na serwer - teraz na katalogu INSTALL klikamy Prawym Klawiszem Myszy (PKM) i wybieramy opcję "Usuń") oraz zmianie nazwy katalogu administratora na nazwę własną proponuję pozostawić admin i dopisać np jakąś cyfrę lub słowo - coś co łatwo zapamiętamy - będzie to potrzebne aby wejśc do panelu administracyjnego - ja nadam nazwę admin_sklep (aby zmienić nazwę podobnie jak kasowanie i wgrywanie - robimy to w programie FileZila - klikamy PKM na katalogu admin i wybieramy "Zmień nazwę"). Teraz po wykonaniu tych dwóch czynności możemy przejść do sklepu lub panelu administracyjnego
Sklep - jest to adres pod jakim umieściliśmy pliki na serwerze a więc w moim przypadku http://localhost/sklep
Panel Administratora (PA)- jest to adres sklepu nadmisany nazwą jaką nadaliśmy katalogowi admin czyli w moim przypadku http://localhost/sklep/admin_sklep. Logowanie do PA odbywa się przy pomocy danych z kroku 4 instalacji sklepu - dane te można zmienić w PA.


Jeżeli ktoś zauważył jakieś błędy proszę o info. Poradnik ten będzie jeszcze rozbudowany o zrzuty ekranu dla wersji 1.4.x oraz 1.5.x.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2013, 10:08:46 pm wysłana przez Presta-Entwickler »