Witajcie,
Mam problem z obsługą zamówień według mojej koncepcji:
1. Zakup towaru, którego nie ma na stanie- klient może zamówić towar, ale nie może go kupić.
Konkretniej chodzi mi o to, aby klient nie mógł przejść do płatności zamówienia (5 krok) dla towaru, którego nie ma w magazynie- w takim wypadku proces kończyłby się na 4 kroku (oczywiście takie zamówienia byłyby rejestrowane z innym statusem).
Dopiero w wyniku zwiększenia stanu magazynowego użytkownik mógłby dokończyć proces zakupu. Tutaj chciałbym, aby był wysyłany mail do klienta z taką informacją oraz z linkiem do okna płatności.
2. Drugi problem odnosi się do sytuacji, gdy w magazynie mamy przykładowo 5 szt danego produktu, a klient zamówi 8 sztuk. Tutaj chciałbym, aby z jednego zamówienia powstały dwa: pierwsze dla towarów dostępnych, drugie dla niedostępnych.
Wtedy klient płaci za te towary, które są tylko dostępne. Obsługa drugiej części miałaby się odbyć wg punktu 1.
Miał może ktoś podobny problem?
Jakieś wskazówki gdzie mogę się podpiąć z własnym algorytmem?
Z góry dzięki za podpowiedzi.