WAŻNE: WYMAGANA ZMIANA HASŁA
Drogi Użytkowniku eBay,
W celu zapewnienia bezpieczeństwa na eBay proszę wszystkich użytkowników eBay o zmianę hasła.
Dlaczego? Wykryliśmy niedawno cyberatak na naszą firmową sieć informatyczną. Na skutek tego ataku uzyskano nieautoryzowany dostęp do bazy danych zawierającej hasła naszych użytkowników.
Co musisz wiedzieć: nie mamy dowodów na to, że ktoś uzyskał dostęp do Twoich informacji finansowych i je wykorzystał. Natomiast Twoje hasło było zaszyfrowane.
Zwracam się teraz do Ciebie z ważną prośbą:
Przejdź do serwisu eBay i zmień swoje hasło. Jeśli zmieniłeś(łaś) hasło 21 maja lub później, nie musisz teraz nic więcej robić.
Zdaję sobie sprawę, że zmiana hasła może być uciążliwa. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby chronić Twoje dane, a zmiana hasła to dodatkowy środek ostrożności, poza innymi podjętymi przez nas krokami.
Jeśli korzystasz z eBay tylko jako użytkownik niezarejestrowany, nie mamy zapisanego Twojego hasła.
Jeśli na eBay korzystasz z tego samego hasła co w innych witrynach internetowych, zachęcamy również do zmiany haseł w tych witrynach. A jeśli korzystasz z systemu PayPal, nie mamy żadnych podstaw, aby sądzić, że atak miał jakikolwiek wpływ na Twoje konto PayPal i zapisane na nim informacje finansowe, które są zaszyfrowane i przechowywane w oddzielnej bezpiecznej sieci.
Inne działania, jakie podjęliśmy:
• Jak zawsze, zapewniamy specjalne środki ochrony na wypadek jakiegokolwiek nieautoryzowanego działania na kontach wszystkich sprzedawców i kupujących.
• Stosujemy dodatkowe zabezpieczenia w celu ochrony naszych klientów.
• Współpracujemy z właściwymi organami i wiodącymi ekspertami ds. bezpieczeństwa w celu szybkiego zbadania tych zdarzeń.
Co wiemy: atak miał miejsce między końcem lutego a początkiem marca i doprowadził do nieautoryzowanego dostępu do bazy danych użytkowników eBay, która zawierała nazwy, imiona i nazwiska, zaszyfrowane hasła, adresy e-mail, adresy pocztowe, numery telefonów i daty urodzenia.
Jednak plik ten nie zawierał informacji finansowych. A po przeprowadzeniu szczegółowych testów i analiz systemów nie mamy żadnych dowodów na to, że narażone zostały jakiekolwiek dane finansowe lub informacje o kartach kredytowych. Nie ma również żadnych danych wskazujących na znaczący wzrost liczby oszustw i innych nietypowych działań w naszym serwisie.
Przepraszamy za wszelkie spowodowane tą sytuacją niedogodności. Ponieważ jesteśmy globalnym serwisem zakupów i sprzedaży online, nie ma dla nas ważniejszej rzeczy niż zapewnienie bezpieczeństwa naszym użytkownikom i utrzymanie ich zaufania. Wiemy, że nasi klienci mają wobec nas wysokie oczekiwania, i dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo transakcji na każdym urządzeniu, z którego korzystasz.