wdrożenia PrestaShop

Proces zamawiania - akceptacja zamówienia przez sklep

  • 3 Odpowiedzi
  • 2428 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline pablotor2kk

  • Nowy
  • *
  • 2
  • 0
  • prestashop
  • PrestaShop: 1.6
  • Status: forum
Proces zamawiania - akceptacja zamówienia przez sklep
« dnia: Kwiecień 08, 2015, 09:12:39 pm »
Czy jest możliwość tak skonfigurować proces zamawiania aby klient po dodaniu do koszyka produktów przechodził przez cały proces zamówienia i na koniec otrzymywał maila z informacją o jego przyjęciu. Po tym pracownik sklepu sprawdzi dostępność towarów (gdyż nie wszystkie będą na stanie magazynowym) a następnie zmieni status zamówienia na zaakceptowany (lub coś podobnego) i w tym mailu klient zostanie poinformowany, że wszystko jest ok i może dokonać przelewu. Po przelewie informacja do klienta, że płatność przyjęto, trwa kompletowanie, wysyłka itd.
 
Krótko mówiąc chodzi o to aby każde zamówienie było najpierw sprawdzone zanim trafi do realizacji żeby nie powstała sytuacja że klient już zapłaci a jakiegoś towaru nie będzie lub coś w tym stylu.
Presta 1.6

*

Offline endriu107

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 1,197
  • 51
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Proces zamawiania - akceptacja zamówienia przez sklep
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2015, 05:28:39 am »
Takiej opcji nie ma, jest możliwość taka żeby pozwolić lub nie pozwolić zamawiać towarów których nie ma na stanie, jeśli nie pozwolisz to klient nie będzie mógł go dodać do koszyka, natomiast jeśli pozwolisz to zamówienie z automatu zostanie podzielone na dwa czyli osobno te co są na stanie i osobno te których nie ma, tutaj jeszcze nie testowałem tego na 1.6 ale w 1.5 był taki błąd który źle dzielił zamówienie jeśli była tylko 1 sztuka produktu na stanie a klient zamówił 2 sztuki, wtedy takiego produktu nie dzieliło tylko w całości trafiał chyba jako niedostępny.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Proces zamawiania - akceptacja zamówienia przez sklep
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2015, 10:16:16 am »
tutaj tez sklonilbym Cie do zapoznania sie z nowa ustawa konsumencka (z dn. 24-12-2014), ktora mowi o tym, ze klient jeszcze przed zlozeniem zamowienia na produkt (czyt. karta produktu) musi zostac poinformowaniy o czasie dostepnosci (wysylki/otrzymania) towaru. takie "zagranie" jak chcialbys osiagnac raczej byloby jak najbardziej nie zgodne z jej zapisami ;/

rozwiazanie @endriu jest jak najbardziej trafne, jednak, jak juz sie uprzesz nie chcialbys miec sklep narazony na ataki tzw. "Stowarzyszen" to zalatwic mozna to zmianami tresci maili dla psozczegolnych statusow zamowienia. np. przy skladaniu zamowienia dopisujesz "czekaj Pan na nasze koeljne informacje" oraz, jezeli zamowienie bedzie do zrobienia/przygotowane do wysylki to zmieniasz status na jakis inny z automatyczna wysylka maila "wplac Pan kase i jak wplacisz to wysylamy"
design4VIP z innej strony...

*

Offline bboymietek

  • Nowy
  • *
  • 2
  • 0
  • PrestaShop
  • PrestaShop: 1.6.1
  • Status: forum
Odp: Proces zamawiania - akceptacja zamówienia przez sklep
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2018, 12:17:09 pm »
Mam taką sprawę: chciałbym aby podczas zmiany statusu na kompletowanie zamówienia w emailu który przychodzi do klienta pojawiła się ta sama tabela co w momencie wysyłania emaila automatycznego z potwierdzeniem zamówienia. Skopiowałem kod tabelki z mojego szablonu ale niestety w emailu nie ma danych tylko np: {date}, {total_products} itd. Wynika z tego że kontroler odpowiedzialny za wysyłkę tego emaila tych danych nie zna i nie przekazuje. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu kontrolera odpowiedzialnego za to oraz informacje jaki kod jest potrzebny.