Witam. Opiszę swój problem. Jestem kompletnie zielona jeżeli chodzi o programowanie i zakładanie sklepu, ale pracodawcy chcieli abym założyła sklep internetowy. udało mi się zainstalować presta i po oglądnieciu samouczków i filmów na yt przystąpiłam do jego konfiguracji. Jednak musiałam za bardzo ingerować w strukturę szablonu (wgrałam moduł zgodności z rodo, moduł pscleaner, usuwałam kategorie i włączałam je w ustawieniach menu głownego itd.) aż w końcu cała górna strona czyli pasek wyszukiwania, logo, koszyk i panel logowania się rozsypały i poprzestawiały. Nie umiałam tego naprawiać i odinstalowałam sklep a póżniej zainstalowałam go ponownie na czysto. Teraz moje pytania:
1. Teraz po ponownej instalacji sklepu w panelu administracyjnym w lewym dolnym rogu wyświetla się pasek który zawiera napis uruchomienie sklepu , przycisk wznów i zakończ wprowadzanie. Przysłania mi on przyciski ustawień i nie mogę wejść np. w ustawienia ogólne czy ulepszanie modułu. Jak go wyłączyć?
2. Czy jest jakaś opcja którą należy aktywować aby bezpiecznie wprowadzać modyfikacje w szablon? chodzi mi o dodawanie do menu głównego nowych kategorii, dodawanie w stopce swoich dokumentów (czy mogę takie zmiany dokonywać bez obaw, że szablon się rozsypie? czy muszę włączyć jakiś tryb bezpiecznej modyfikacji czy mogę ją przeprowadzać normalnie bez obaw? Chodzi mi na przykład o wprowadzanie nowych kategorii i przypinanie je do menu głównego)
3. Czy wgranie modułu pscleaner który ma wyczyścić te dane początkowe które się pojawiają w sklepie (wgrane produkty, kategorie) spowoduje że szablon się rozsypie po ich wyczyszczeniu? Poprzednio wyczyściłam pscleanerem wszystkie wgrane domyślne kategorie i produkty i inne rzeczy i może to mi rozjechało szablon? może przed wyczyszczeniem tych wgranych danych powinnam dodać swoje produkty i kategorie żeby szablon miał co wyświetlać przed wyczyszczeniem tych wgranych? czy może pscleaner wyczyści też moje dane?
4. Czy wgranie modułu zgodności z rodo będzie bezpieczne i nie spowoduje rozsypania się szablonu? Czy muszę korzystać z treści checkboxów które są wgrane czy mogę je zmienić i czy długość treści w checkboxach może być taka jaka chce czy jest limit słów? (bo tak jak pisałam wcześniej wykonywałam wiele zmian naraz i nie wiem która była odpowiedzialna za przemieszczenie się elementów na stronie głównej)
5. Czy jeżeli wgram moduł Apaczka to nie spowoduje rozjechania szablonu? (może to dziwne pytanie, ale teraz boję się cokolwiek instalowac i zmieniać)
6. Czy wielkość wgrywanych zdjęć ma wpływ na wygląd strony głównej? to znaczy jeżeli na przykład wgram logo lub slider który ma większy rozmiar niż zalecany , czy to może spowodować przemieszczenie się np koszyka, paska wyszukiwarki czy kategorii? Jak wgrywam zdjęcie dla produktui zalecana wielkość to 800px na 800px a ja mam zdjęcie 800px na 600px to może być? A gdy np. wielkość dla logo to szerokość 200px a wysokość 40px a ja wgram logo o szerokośći 210px i wysokości 50px to rozjedzie mi szablon, czy może taki margines błedu jest dopuszczalny?
7. Czy istnieje możliwość taka, że przed wprowadzaniem zmian zrobię sobie kopię zapasową, a jeżeli w trakcie wprowadzania zmian szablon mi się rozjedzie to mogę przywrócić tamtą kopię zapasową wcześniejszą i cofnę zmiany?
8. w zakładce wydajność jeżeli chodzi o ustawienia smarty mam ustawione never recompile template files i pamięć podręczną na tak, może coś tutaj trzeba zmienić żebym bezpiecznie edytowała szablon? Może szablon mi się rozjechał bo miałam na never recompile? a poza tym sklep mam edytować przy włączonej czy wyłączonej przerwie technicznej?
9. Czy trzeba czyścić jakoś pamięć presty (chyba cache to się nazywa)? gdzie to mogę robić i co ile?
10. I nie wiem czy postępuje dobrze np w tej kwestii: dodaje kategorie na poziomie dodaj nową kategorię, a póżniej żeby ją właczyć do menu górnego na stronie głównej przechodzę do Wygląd->Szablony->Homepage Configuration->Zakładki->menu główne i dodaje tą moją kategorię , dobrze? Czy inaczej włącza się kategorię żeby ją wyświetlało?
11. mogę napisać do hostingodawcy z prośbą, aby stworzyli kopię zapasową dopóki szablon wygląda w porządku, a gdy znowu popełnię jakiś bład i mi się rozsypie to przywróca mi wcześniejszą poprawną wersje? Chyba że ja mogę stworzyć jakoś kopię sklepu, którą przywrócę gdy znowu zrobię coś nie tak? Czy może wystarczy zrobić przed wprowadzaniem zmian kopię zapasową w baza danych-> kopia zapasowa DB , pobrać i w razie kłopotów wgrać ją na poziomie phpmy admin?
12. w ustawieniach zaawansowanych w czyszczeniu cache mam opcję : clear cache everytime something Has been modified. Jest dobrze?
Co się stanie gdy kliknę w górnym prawym rogu na wyczyść pamięć podręczną? Co ile powinnam to robić?
13. w fukcjonalności ccc wszystkie parametry mam na „nie” czyli Inteligentna pamięć podręczna dla CSS, Inteligentna pamięć podręczna dla JavaScript, Optymalizacja Apache
I dalej użyj pamięci podręcznej też jest na nie. Czy coś trzeba pozmieniać?
14. Czy mogę właczyć przyjazne adresy url czy sobie tym zaszkodzę? Bo przy poprzednim sklepie to włączyłam i może to spowodowało jakieś szkody
Tak jak mówię, może pytania wydają się głupie i banalne, ale nie chce, żeby znowu coś mi się stało ze stroną główną. Dziękuję z góry za udzielenie odpowiedzi, pozdrawiam.