wdrożenia PrestaShop

LAIK -kilka pytań na początek

  • 6 Odpowiedzi
  • 2381 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline zielonysmok

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • PrestaShop
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
LAIK -kilka pytań na początek
« dnia: Październik 05, 2018, 08:59:10 pm »
Witam. Opiszę swój problem. Jestem kompletnie zielona jeżeli chodzi o programowanie i zakładanie sklepu, ale pracodawcy chcieli abym założyła sklep internetowy. udało mi się zainstalować presta i po oglądnieciu samouczków i filmów na yt przystąpiłam do jego konfiguracji. Jednak musiałam za bardzo ingerować w strukturę szablonu (wgrałam moduł zgodności z rodo, moduł pscleaner, usuwałam kategorie i włączałam je w ustawieniach menu głownego itd.) aż w końcu cała górna strona czyli pasek wyszukiwania, logo, koszyk i panel logowania się rozsypały i poprzestawiały. Nie umiałam tego naprawiać i odinstalowałam sklep a póżniej zainstalowałam go ponownie na czysto. Teraz moje pytania:
1. Teraz po ponownej instalacji sklepu w panelu administracyjnym w lewym dolnym rogu wyświetla się pasek który zawiera napis uruchomienie sklepu , przycisk wznów i zakończ wprowadzanie. Przysłania mi on przyciski ustawień i nie mogę wejść np. w ustawienia ogólne czy ulepszanie modułu. Jak go wyłączyć?
2. Czy jest jakaś opcja którą należy aktywować aby bezpiecznie wprowadzać modyfikacje w szablon? chodzi mi o dodawanie do menu głównego nowych kategorii, dodawanie w stopce swoich dokumentów (czy mogę takie zmiany dokonywać bez obaw, że szablon się rozsypie? czy muszę włączyć jakiś tryb bezpiecznej modyfikacji czy mogę ją przeprowadzać normalnie bez obaw? Chodzi mi na przykład o wprowadzanie nowych kategorii i przypinanie je do menu głównego)
3. Czy wgranie modułu pscleaner który ma wyczyścić te dane początkowe które się pojawiają w sklepie (wgrane produkty, kategorie) spowoduje że szablon się rozsypie po ich wyczyszczeniu? Poprzednio wyczyściłam pscleanerem wszystkie wgrane domyślne kategorie i produkty i inne rzeczy i może to mi rozjechało szablon? może przed wyczyszczeniem tych wgranych danych powinnam dodać swoje produkty i kategorie żeby szablon miał co wyświetlać przed wyczyszczeniem tych wgranych? czy może pscleaner wyczyści też moje dane?
4. Czy wgranie modułu zgodności z rodo będzie bezpieczne i nie spowoduje rozsypania się szablonu? Czy muszę korzystać z treści checkboxów które są wgrane czy mogę je zmienić i czy długość treści w checkboxach może być taka jaka chce czy jest limit słów? (bo tak jak pisałam wcześniej wykonywałam wiele zmian naraz i nie wiem która była odpowiedzialna za przemieszczenie się elementów na stronie głównej)
5. Czy jeżeli wgram moduł Apaczka to nie spowoduje rozjechania szablonu? (może to dziwne pytanie, ale teraz boję się cokolwiek instalowac i zmieniać)
6. Czy wielkość wgrywanych zdjęć ma wpływ na wygląd strony głównej? to znaczy jeżeli na przykład wgram logo lub slider który ma większy rozmiar niż zalecany , czy to może spowodować przemieszczenie się np koszyka, paska wyszukiwarki czy kategorii? Jak wgrywam zdjęcie dla produktui zalecana wielkość to 800px na 800px a ja mam zdjęcie 800px na 600px to może być? A gdy np. wielkość dla logo to szerokość 200px a wysokość 40px a ja wgram logo o szerokośći 210px i wysokości 50px to rozjedzie mi szablon, czy może taki margines błedu jest dopuszczalny?
7. Czy istnieje możliwość taka, że przed wprowadzaniem zmian zrobię sobie kopię zapasową, a jeżeli w trakcie wprowadzania zmian szablon mi się rozjedzie to mogę przywrócić tamtą kopię zapasową wcześniejszą i cofnę zmiany?

8. w zakładce wydajność jeżeli chodzi o ustawienia smarty mam ustawione never recompile template files i pamięć podręczną na tak, może coś tutaj trzeba zmienić żebym bezpiecznie edytowała szablon? Może szablon mi się rozjechał bo miałam na never recompile? a poza tym sklep mam edytować przy włączonej czy wyłączonej przerwie technicznej?
9. Czy trzeba czyścić jakoś pamięć presty (chyba cache to się nazywa)? gdzie to mogę robić i co ile?
10. I nie wiem czy postępuje dobrze np w tej kwestii: dodaje kategorie na poziomie dodaj nową kategorię, a póżniej żeby ją właczyć do menu górnego na stronie głównej przechodzę do Wygląd->Szablony->Homepage Configuration->Zakładki->menu główne  i dodaje tą moją kategorię , dobrze? Czy inaczej włącza się kategorię żeby ją wyświetlało?
11. mogę napisać do hostingodawcy z prośbą, aby stworzyli kopię zapasową dopóki szablon wygląda w porządku, a gdy znowu popełnię jakiś bład i mi się rozsypie to przywróca mi wcześniejszą poprawną wersje? Chyba że ja mogę stworzyć jakoś kopię sklepu, którą przywrócę gdy znowu zrobię coś nie tak? Czy może wystarczy zrobić przed wprowadzaniem zmian kopię zapasową w baza danych-> kopia zapasowa DB , pobrać i w razie kłopotów wgrać ją na poziomie phpmy admin?
12. w ustawieniach zaawansowanych w czyszczeniu cache mam opcję : clear cache everytime something Has been modified. Jest dobrze?
Co się stanie gdy kliknę w górnym prawym rogu na wyczyść pamięć podręczną? Co ile powinnam to robić?
13. w fukcjonalności ccc wszystkie parametry mam na „nie” czyli Inteligentna pamięć podręczna dla CSS, Inteligentna pamięć podręczna dla JavaScript, Optymalizacja Apache
I dalej użyj pamięci podręcznej też jest na nie. Czy coś trzeba pozmieniać?
14. Czy mogę właczyć przyjazne adresy url czy sobie tym zaszkodzę? Bo przy poprzednim sklepie to włączyłam i może to spowodowało jakieś szkody
Tak jak mówię, może pytania wydają się głupie i banalne, ale nie chce, żeby znowu coś mi się stało ze stroną główną. Dziękuję z góry za udzielenie odpowiedzi, pozdrawiam.

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 5,292
  • 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • PrestaShop, Wordpress, SMF, Woocomerce
  • PrestaShop: 8.0
  • Status: Programista
Odp: LAIK -kilka pytań na początek
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2018, 09:05:43 am »
Witam. Opiszę swój problem. Jestem kompletnie zielona jeżeli chodzi o programowanie i zakładanie sklepu, ale pracodawcy chcieli abym założyła sklep internetowy. udało mi się zainstalować presta i po oglądnieciu samouczków i filmów na yt przystąpiłam do jego konfiguracji. Jednak musiałam za bardzo ingerować w strukturę szablonu (wgrałam moduł zgodności z rodo, moduł pscleaner, usuwałam kategorie i włączałam je w ustawieniach menu głownego itd.) aż w końcu cała górna strona czyli pasek wyszukiwania, logo, koszyk i panel logowania się rozsypały i poprzestawiały. Nie umiałam tego naprawiać i odinstalowałam sklep a póżniej zainstalowałam go ponownie na czysto. Teraz moje pytania:
1. Teraz po ponownej instalacji sklepu w panelu administracyjnym w lewym dolnym rogu wyświetla się pasek który zawiera napis uruchomienie sklepu , przycisk wznów i zakończ wprowadzanie. Przysłania mi on przyciski ustawień i nie mogę wejść np. w ustawienia ogólne czy ulepszanie modułu. Jak go wyłączyć?

moduł osiągnięcia sprzedawcy  >? dla PS w wersji 1.6

2. Czy jest jakaś opcja którą należy aktywować aby bezpiecznie wprowadzać modyfikacje w szablon? chodzi mi o dodawanie do menu głównego nowych kategorii, dodawanie w stopce swoich dokumentów (czy mogę takie zmiany dokonywać bez obaw, że szablon się rozsypie? czy muszę włączyć jakiś tryb bezpiecznej modyfikacji czy mogę ją przeprowadzać normalnie bez obaw? Chodzi mi na przykład o wprowadzanie nowych kategorii i przypinanie je do menu głównego)

Za pomocą np. PhpMyadmin zawsze rób sobie kopie bazy danych. Wtedy łatwo odtworzysz ustawienia jeśli coś pójdzie nie tak

3. Czy wgranie modułu pscleaner który ma wyczyścić te dane początkowe które się pojawiają w sklepie (wgrane produkty, kategorie) spowoduje że szablon się rozsypie po ich wyczyszczeniu? Poprzednio wyczyściłam pscleanerem wszystkie wgrane domyślne kategorie i produkty i inne rzeczy i może to mi rozjechało szablon? może przed wyczyszczeniem tych wgranych danych powinnam dodać swoje produkty i kategorie żeby szablon miał co wyświetlać przed wyczyszczeniem tych wgranych? czy może pscleaner wyczyści też moje dane?

pscleaner czyści wszystkie dane o produktach i klientach, nie dotyczy to ustawień szablonu


4. Czy wgranie modułu zgodności z rodo będzie bezpieczne i nie spowoduje rozsypania się szablonu? Czy muszę korzystać z treści checkboxów które są wgrane czy mogę je zmienić i czy długość treści w checkboxach może być taka jaka chce czy jest limit słów? (bo tak jak pisałam wcześniej wykonywałam wiele zmian naraz i nie wiem która była odpowiedzialna za przemieszczenie się elementów na stronie głównej)

moduł RODO nie zmienia nic w stronie głównej sklepu

5. Czy jeżeli wgram moduł Apaczka to nie spowoduje rozjechania szablonu? (może to dziwne pytanie, ale teraz boję się cokolwiek instalowac i zmieniać)

nie powinno - zawsze twórz kopie bezpieczeństwa

6. Czy wielkość wgrywanych zdjęć ma wpływ na wygląd strony głównej? to znaczy jeżeli na przykład wgram logo lub slider który ma większy rozmiar niż zalecany , czy to może spowodować przemieszczenie się np koszyka, paska wyszukiwarki czy kategorii? Jak wgrywam zdjęcie dla produktui zalecana wielkość to 800px na 800px a ja mam zdjęcie 800px na 600px to może być? A gdy np. wielkość dla logo to szerokość 200px a wysokość 40px a ja wgram logo o szerokośći 210px i wysokości 50px to rozjedzie mi szablon, czy może taki margines błedu jest dopuszczalny?

Dobry szablon posiada skalowanie zdjęć do odpowiedniego rozmiaru. W tym również moduły. Pamiętaj, że zdjęcia muszą być lekkie - tak, by strona ładowała się szybko

7. Czy istnieje możliwość taka, że przed wprowadzaniem zmian zrobię sobie kopię zapasową, a jeżeli w trakcie wprowadzania zmian szablon mi się rozjedzie to mogę przywrócić tamtą kopię zapasową wcześniejszą i cofnę zmiany?

tak dokładnie, kopię bazy danych.

8. w zakładce wydajność jeżeli chodzi o ustawienia smarty mam ustawione never recompile template files i pamięć podręczną na tak, może coś tutaj trzeba zmienić żebym bezpiecznie edytowała szablon? Może szablon mi się rozjechał bo miałam na never recompile? a poza tym sklep mam edytować przy włączonej czy wyłączonej przerwie technicznej?

never recompile template files - nie
zawsze zaleca się edytować sklep przy włączonej przerwie

9. Czy trzeba czyścić jakoś pamięć presty (chyba cache to się nazywa)? gdzie to mogę robić i co ile?
nie nie trzeba cyklicznie. Zaleca się po wprowadzeniu zmian

10. I nie wiem czy postępuje dobrze np w tej kwestii: dodaje kategorie na poziomie dodaj nową kategorię, a póżniej żeby ją właczyć do menu górnego na stronie głównej przechodzę do Wygląd->Szablony->Homepage Configuration->Zakładki->menu główne  i dodaje tą moją kategorię , dobrze? Czy inaczej włącza się kategorię żeby ją wyświetlało?
jest ok

11. mogę napisać do hostingodawcy z prośbą, aby stworzyli kopię zapasową dopóki szablon wygląda w porządku, a gdy znowu popełnię jakiś bład i mi się rozsypie to przywróca mi wcześniejszą poprawną wersje? Chyba że ja mogę stworzyć jakoś kopię sklepu, którą przywrócę gdy znowu zrobię coś nie tak? Czy może wystarczy zrobić przed wprowadzaniem zmian kopię zapasową w baza danych-> kopia zapasowa DB , pobrać i w razie kłopotów wgrać ją na poziomie phpmy admin?
zależy jaka masz umowę. Z reguły hosting nie odpowiada za tworzenie kopii bezpieczeństwa, musisz robić to sama

12. w ustawieniach zaawansowanych w czyszczeniu cache mam opcję : clear cache everytime something Has been modified. Jest dobrze?
tak jeśli wprowadzasz zmiany, na sklepie produkcyjnym opcja na nie

Co się stanie gdy kliknę w górnym prawym rogu na wyczyść pamięć podręczną? Co ile powinnam to robić?
jak wyżej

13. w fukcjonalności ccc wszystkie parametry mam na „nie” czyli Inteligentna pamięć podręczna dla CSS, Inteligentna pamięć podręczna dla JavaScript, Optymalizacja Apache
I dalej użyj pamięci podręcznej też jest na nie. Czy coś trzeba pozmieniać?

ccc zawsze warto uzywać, niestety nie wszystkie szablony, moduły są zgodne, optymalizacja na tak podobnie jak przenieś pliki js na koniec

14. Czy mogę właczyć przyjazne adresy url czy sobie tym zaszkodzę? Bo przy poprzednim sklepie to włączyłam i może to spowodowało jakieś szkody

powinnaś koniecznie

Tak jak mówię, może pytania wydają się głupie i banalne, ale nie chce, żeby znowu coś mi się stało ze stroną główną. Dziękuję z góry za udzielenie odpowiedzi, pozdrawiam.
MODUŁY | https://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | https://europasaz.pl 

*

Offline zielonysmok

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • PrestaShop
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: LAIK -kilka pytań na początek
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 08, 2018, 10:42:41 am »
Super dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze takie pytanie:
jak utworzyć kopię bazy danych?
wystarczy wejść w zaawansowane-baza danych-kopia zapasowa i ją utworzyć i pobrać czy coś jeszcze? dodatkowo mam zrobić kopię bazy danych w phpmyadmin?

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 5,292
  • 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • PrestaShop, Wordpress, SMF, Woocomerce
  • PrestaShop: 8.0
  • Status: Programista
Odp: LAIK -kilka pytań na początek
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 08, 2018, 10:48:10 am »
Lepszą wersja jest zrobienie przez PhpMyadmin
MODUŁY | https://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | https://europasaz.pl 

*

Offline zielonysmok

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • PrestaShop
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: LAIK -kilka pytań na początek
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2018, 03:30:31 pm »
Dobrze, przez phpmy admin zrobiła, chciałabym jeszcze skopiować cały folder presty z klienta FTP na dysk twardy, gdy jednak zaznaczam foldery i wybieram kopiuj pokazuje się taki komunikat (w załączniku) ... nie wiem co mam z tym zrobić

*

Offline west

  • Administrator
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 5,292
  • 106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Europasaz.pl
    • PrestaShop, Wordpress, SMF, Woocomerce
  • PrestaShop: 8.0
  • Status: Programista
Odp: LAIK -kilka pytań na początek
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 08, 2018, 05:27:07 pm »
Musisz użyć klienta ssh i najpierw spakować cały folder na serwerze, a następnie go pobrać. Po FTP to męka.....
MODUŁY | https://europasaz.pl |  SKLEPY INTERNETOWE | WSPARCIE TECHNICZNE | HOSTING | https://europasaz.pl 

*

Offline zielonysmok

  • Nowy
  • *
  • 9
  • 0
  • PrestaShop
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: LAIK -kilka pytań na początek
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2018, 08:02:35 pm »
rozumiem, dziękuję:)