wdrożenia PrestaShop

problem z "konfigurowalnymi" produktami

  • 2 Odpowiedzi
  • 2717 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline art72

  • Nowy
  • *
  • 4
  • 0
problem z "konfigurowalnymi" produktami
« dnia: Luty 18, 2009, 12:27:20 pm »
witam wszystkich,

temat jest taki - mam do "sprzedania" produkty, ktore sa customizowane,
tzn. klient ma wybrac szereg parametrow produktu, zanim go kupi.

dla uproszczenia -
kazdy z produktow ma 2 atrybuty (niech bedzie A, B)
kazdy z atrybutow moze przyjmowac kilka wartosci (niech bedzie a, b)

tak wiec koncowy produkt moze byc P:AaBa, P:AbBa, P:AbBb, P:AaBb
(wizualnie - np. niebieski obrazek z czerwona ramka, niebieski obrazek z niebieska ramka itp - caly czas produktem jest obrazek, tylko wybieramy jego wersje)

probuje to wrzucic w katalog na dwa sposoby i w obu przypadkach sa problemy:

sposobem pierwszym -

dla danego produktu definiuje te atrybuty, i niby jest ok.
tyle ze w sklepie - po wybraniu produktu z kategorii -
pojawia sie pole produktu z przyciskiem "dodaj do koszyka"
i jak sie kliknie w ten przycisk, to w koszyku laduje podstawowa wersja produktu, bez zadnych wybranych parametrow (czyli "obrazek" - bez opisu jaki)
zeby przejsc do wyboru parametrow, trzeba jeszcze raz kliknac na produkt i dopiero wtedy pojawiaja sie opcje wyboru wersji. nigdzie nie jest napisane, ze wybor wersji mozliwy jest po ponownym kliknieciu, wiec z perspektywy funkcjonalnosci - to rozwiazanie odpada.

sposobem drugim -

mozna dokonac customizacji produktu poprzez umieszczenie koncowego produktu
w odpowiednich kategoriach -
np zrobic kategorie "obrazek niebieski" i "obrazek czerwony" w kazdej z tych kategorii zrobic podkategorie "ramka czerwona" i "ramka niebieska" - rozwiazanie proste, ale...
w panelu administracyjnym nie ma opcji "duplikuj kategorie"
a jesli wariantow produktu do wyboru mam kilkanascie, to dodawanie reczne kategorii i pozniej do kazdej z tych kategorii reczne wpisywanie podkategorii (do kazdej z kategorii podkategorie sa takie same lub zblizone)
spowoduje, ze mam zajecie na nastepnych kilka lat...

czy ktos ma pomysl, jak to rozwiazac?

Artur.

PS
najprostsze rozwiazanie, jakie mi przychodzi do glowy,
to zeby zamiast przycisku "dodaj do koszyka" - jaki pojawia sie w widoku produktu przy przegladaniu kategorii, byl przycisk "konfiguruj" - w przypadku kiedy produkt nalezy skonfigurowac.
czy ktos wie, jak to zrobic?

*

Offline qrczak

  • Tubylec
  • ****
  • 186
  • 1
  • Jello Biafra
  • Status: Właściciel
Odp: problem z "konfigurowalnymi" produktami
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2009, 11:13:18 pm »
No to faktycznie masz problem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pobawić się trochę i zmontować jakiegoś plik CSV z zestawem kategorii a potem go zaimportować. Będzie o wiele szybciej niż ręczne tworzenie kategorii.

*

Offline art72

  • Nowy
  • *
  • 4
  • 0
Odp: problem z "konfigurowalnymi" produktami
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2009, 06:16:40 pm »
no obszedlem to przez zamiane przycisku "wyswietl" na przycisk "dostosuj produkt".
o wiele prosciej :)