wdrożenia PrestaShop

(1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy

  • 8 Odpowiedzi
  • 4297 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline grayling

  • Nowy
  • *
  • 8
  • 0
(1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« dnia: Wrzesień 21, 2011, 10:42:44 am »
Taki właśnie błąd pojawił się, ni z gruchy, ni z pietruchy, podczas wprowadzania nowych kategorii.
Przez cały czas było OK, nie dokonywano jakichkolwiek zmian w jakichkolwiek ustawieniach, modułach, ani czymkolwiek innym. Po prostu wprowadzanie danych do bazy. Błędu nie było - i nagle się pojawił.
Baza ma obecnie ponad 6 tysięcy rekordów - czy może to mieć jakieś znaczenie?

Pozdrawiam,
Grayling

*

Offline selljus.pl

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 91
  • 0
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2011, 07:01:42 pm »
w którym momencie pojawia się błąd ?

*

Offline grayling

  • Nowy
  • *
  • 8
  • 0
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2011, 05:42:46 pm »
Błąd pojawił się podczas dodawania podkategorii do kolejnych kategorii głównych.

Kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt identycznych takich operacji przebiegało bez najmniejszego zaciachu - po kolejnej, a następnie po odświeżeniu sklepowej strony głównej (żeby się upewnić, że wszystko idzie poprawnie, czyli z lewej strony przybywają krzyżyki do rozwijania kolejnych kategorii głównych, w których pojawiają się nieistniejące wcześniej podkategorie) - zonk. Wyświetlony na czerwono błąd krytyczny.
Dodane podkategorie istnieją, bo widać je od strony panelu admina. jednak przy próbie wejścia ze sklepu do którejkolwiek kategorii lub podkategorii pojawia się informacja "Nie masz dostępu do tej kategorii".

Żeby wyeliminować wszelkie dalsze niejasności: jakichkolwiek zmian w innych ustawieniach nie było. Po prostu po kolejnym dodaniu podkategorii do kategorii głównej sklep się wziął i wykrzaczył. Zdarzyło się to w momencie, kiedy baza liczyła trochę ponad 6500 rekordów (chociaż nie wydaje mi się to aż tak istotne, bo przy bazach mających po kilkanaście tysięcy rekordów takie numery się nie zdarzały - fakt, że było to na wersjach 1.3.7 i 1.4.3, wersję 1.4.4.0 ćwiczę po raz pierwszy).

*

Offline mario

  • Mieszkaniec
  • *****
  • 640
  • 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2011, 07:29:20 pm »
Miałem podobny problem
Co prawda juz dawno temu i nie pamietam szczegolow.
Kategorie dodawalem bezposrednio w bazie skryptem synchronizacyjnym.
Znaki nie alfanumeryczne w nazwie zaklocaly mi  javascript.
Wiadomo co to oznacza. Przekazywanie zmiennych zwlaszcza ajaxem lezy.

Sprawdz dane ostatnio dodanych kategorii, najlepiej bezposrednio w bazie danych.
Integracja wf-mag presta
freelancer

*

Offline grayling

  • Nowy
  • *
  • 8
  • 0
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2011, 09:20:39 pm »
Rekordy (podkategorie) dodawane były "na piechotę", z Panelu Administracyjnego. Tym razem akurat nie robiłem niczego na skróty, nie było żadnych operacji na bazie przez PHPAdmina, czy bezpośrednio w SQL-u. Nie zmienił się również typ kodowania (przez cały czas utf-8). Ot zagadka.

Z ciekawości uaktualniłem sklep do 1.4.4.1, zachowując tamtą walniętą bazę - zero efektu, jest dokładnie tak, jak było. Badana na wszelkie sposoby baza w żadnej z tabel nie wykazuje objawów uszkodzenia, ale w końcu nie wszystko daje się przetropić do samego spodu, powiązania pomiędzy tabelami są jednak mocno rozbudowane..

Powód całego tego padu jest najprawdopodobniej zupełnie idiotyczny - a jeżeli uda się do niego dojść, to pewnie tylko czystym przypadkiem. Zdaje się, że źródło równie dobrze może leżeć w bazie, jak i w samym skrypcie sklepu. Dotychczasową robotę w zasadzie spisałem na straty, ale ponieważ jestem bydlę upierdliwe ponad ludzką miarę, to niech tylko znajdę trochę wolnego czasu... ;D


*

Offline mario

  • Mieszkaniec
  • *****
  • 640
  • 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2011, 10:15:58 pm »
Doswiadczenie nauczylo mnie nie wierzyc za bardzo walidacji danych.

Jesli masz dostep do logow serwera -tez warto sprawdzic error.log


powiazania tabel kategorii sa wg id kategorii w tabelach:
category, category_lang, category_group

wykonaj zapytanie sql - powiaz te tabele i przeanalizuj dane najwyzszych id

mozesz rowniez usunac te wpisy po uprzednim backupie danych
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2011, 10:38:25 pm wysłana przez mario »
Integracja wf-mag presta
freelancer

*

Offline mario

  • Mieszkaniec
  • *****
  • 640
  • 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2011, 10:52:17 pm »
Przejdz do moduly->blockcategories i zwieksz wartosci - nie napisales jak gleboko schodzisz z podkategoriami
Integracja wf-mag presta
freelancer

*

Offline grayling

  • Nowy
  • *
  • 8
  • 0
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2011, 11:41:44 am »
Jeszcze tego sprawdziłem, ale everything seems to indicate, że jesteś genialny.
Za bardzo nie mam w tej chwili czasu, ale coś mi się zdaje, że mam ustawioną głębokość 4, a jadę na pewno głębiej.

Jeżeli to nawet nie jest ten właściwy powód całego zamieszania, to mój błąd jest ewidentny - należało to sprawdzić i ustawić większą głębokość.

Zobaczymy, sprawdzę i na pewno dam znać. Logi serwera też sprawdzę. Dzięki, jak nie wiem co.


*

Offline grayling

  • Nowy
  • *
  • 8
  • 0
Odp: (1.4.4.0) Błąd krytyczny: brak domyślnego dostawcy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2011, 02:22:57 pm »
Trochę trwało, ale sprawdziłem.

Baza jest OK, powiązania między tabelami, ewentualne błędy logowania itp. - również.
Czyli: święte słowa, panie Mario - trzeba uważać na głębokość rozwijania listy kategorii, bo to właśnie było jedyną przyczyną całego zamieszania.

Jeszcze raz dzięki serdeczne,
pozdrawiam,

Grayling