wdrożenia PrestaShop

Faktura na życzenie?

  • 2 Odpowiedzi
  • 2421 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Vasquez21

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Faktura na życzenie?
« dnia: Maj 10, 2012, 11:04:58 am »
Witam,

Mam zainstalowaną prestę 1.4.4.1
przy składaniu zamówienia w kroku "3" - "Adresy"
wyświetla się: Adres wysyłki oraz Adres do faktury
Pytanie czy jest opcja tak zmodyfikować ten moduł aby Adres do faktury pojawiał się dopiero po zaznaczeniu jakiegoś checkboxa?
Ewentualnie czy istnieje możliwość wyłączenia całkowicie adresu do faktury? Wtedy po prostu zmdyfkowałbym opis pola komentarz do zamówienia i tam poprosił użytkownika o podanie danych do faktury.

*

Offline sower

  • Mieszkaniec
  • *****
  • 1,016
  • 3
    • I Love PrestaShop
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Faktura na życzenie?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2012, 12:20:36 pm »
Pomysł z wycięciem adresu do faktury nie jest dobry ;) z kilku względów ;) - domyślnie i tak jest tam wstawiany adres dostawy.
Lepszym pomysłem jest ukrycie tego formularza i wyświetlenie go po zaznaczeniu checboxa lub np selekta z wyborem Paragon/Faktura i po wybraniu Faktury klientowi wyświetli się w/w formularz.
Dopisanie do tego infa wyświetlającego się w PA w Zamówieniu że klient chce fakturę lub paragon  lub można nawet pójść dalej i dodać info o fakturze w szablonie New Order ;)
SZYBKA POMOC TECHNICZNA : gg 45116037
SKLEPY | MODUŁY | INTEGRACJE | POMOC TECHNICZNA

*

Offline Vasquez21

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: Faktura na życzenie?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2012, 03:45:33 pm »
zmieniłem formularz tak, że na starcie klientowi pojawia się tylko "Adres wysyłki" i ma checkbox, którym może zaznaczyć, że chciałby otrzymać fakturę.

"Adres do faktury" oraz checkbox "Użyj tego samego adresu do faktury." są ukryte a checkbox domyślnie zaznaczony.

W momencie kiedy klient zaznaczy, checkboxa że chce otrzymać fakturę wszystko oczywiście śmiga.

Problem kiedy klient nie zaznaczył tego checkboxa i klika dalej.

Oczywiście od strony klienta nadal wszystko będzie ok. Problem jednak od strony sklepu. Mianowicie adres do faktury mimo iż ukryty w dalszym ciągu jest przekazywany dalej (i zawiera dokładnie taką samą zawartość jak adres wysyłki).

Zastanawiam się jak teraz rozróżnić to... myślałem o dodaniu kolumny w bazie danych przy zamówieniach i na zasadzie flagi 0/1... ale nie wiem czy to nie za bardzo namiesza.

Jakieś inne propozycje?