wdrożenia PrestaShop

List przewozowy - problem

  • 14 Odpowiedzi
  • 10294 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ulysses

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
List przewozowy - problem
« dnia: Styczeń 19, 2012, 10:54:53 pm »
Witam,

zakładam sklep od nowa (wczesniej oscommerce). Mam problem.
Presta generuje jakiś swoj numer listu przewozowego, a ja tworze go na stronie UPS, i chcialbym zeby bylo miejsce do wpisania numeru listu przewozowego. Zaznacze ze mialem problem z wysylka pobraniowa wiec zrobilem 2 przewoznikow UPS i UPS Pobranie. Czy istnieje jakas mozliwosc by bylo miejsce na wpisanie numeru ktory generuje ze strony UPS. Prosze o szybką pomoc.

*

Offline LeoComp

  • Tubylec
  • ****
  • 104
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2012, 12:09:26 pm »
po zmianie statusu na "wysyłka"
powinno pojawic sie pole w ktore mozna wpisac nr listu

*

Offline ulysses

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2012, 12:12:57 pm »
wlasnie problem w tym ze zaznaczam "wysyłka" i presta generuje swoj numer listu przewozowego typu "BC...."

*

Offline sebkos

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2012, 02:12:34 pm »
Witaj,

wcześniej w konfiguracji przewoźników musisz uzupełnić pole URL dla każdego spedytora z osobna. Jest to adres strony na której można sprawdzić nr przesyłki np.http://www.dhl.com.pl/sledzenieprzesylkikrajowej/szukaj.aspx?m=0&sn=@.
Dopiero wtedy po zmianie statusu zamówienia na "wysłane" pojawi się pole w które wprowadzisz nr listu przewozowego a presta wstawi go w miejsce @ w powyższym linku.

*

Offline sower

  • Mieszkaniec
  • *****
  • 1,016
  • 3
    • I Love PrestaShop
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2012, 02:31:13 pm »
dokładnie ;)

jeżeli w konfiguracji przewoźnika nie ma podanego linku - presta nei wyświetli inputu do wprowadzenia numeru przesyłki
SZYBKA POMOC TECHNICZNA : gg 45116037
SKLEPY | MODUŁY | INTEGRACJE | POMOC TECHNICZNA

*

Offline sebkos

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2012, 02:36:20 pm »
Dodam jeszcze że zadziała to dopiero na nowym zamówieniu, gdyż po zmianie konfiguracji kuriera, presta zmienia jego ID. W istniejących już zamówieniach będzie "przyklejony" kurier z wcześniejszym ID mimo iż nazwa kuriera ta sama.

*

Offline ulysses

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2012, 02:20:36 pm »
Dzieki wielkie za info. Działa !! jak by ktoś potrzebował URL do UPS to - http://wwwapps.ups.com/WebTracking/track?loc=pl_PL&track.x=Track&trackNums=@

Jeszcze raz dziekuje :)

*

Offline fujitsu

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 65
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2012, 06:07:59 pm »
Jak całkowicie wyłączyć list przewozowy w zamówieniach? Wysyłka np. Pocztą Polską i tracking jest całkowicie zbędny. Ktoś wie?

*

Offline sebkos

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2012, 01:34:09 pm »
A jaki jest sens wyłączania listów przewozowych?

*

Offline fujitsu

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 65
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2012, 11:28:17 am »
A jaki jest sens wyłączania listów przewozowych?

Nie uczono Ciebie, że się nie odpowiada pytaniem na pytanie? Ja w przeciwieństwie do Ciebie odpowiem na Twoje pytanie. List przewozowy, który jest generowany automatycznie podczas nadawania statusu dla zamówienia na "Wysłane" niepotrzebnie wprowadza kupującego w błąd, który chce monitorować wysyłkę z wygenerowanym "fikcyjnym" numerem przewozowym. Tak, fikcyjnym, gdyż numer ten nie ma nic wspólnego z numerem nadania Poczty Polskiej i wprowadza kupującego w błąd. Dlatego funkcjonalność ta jest w moim przypadku zbędna. Ponawiam pytanie - jak ją wyłączyć?

*

Offline sebkos

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2012, 11:26:34 pm »
Zupełnie niepotrzebnie się unosisz. Widzisz nadal mam pewne wątpliwości czy myślimy o tym samym i musiałbym dopytać co pewnie znowu wzbudzi negatywne emocje. Jeśli masz na myśli list przewozowy, który w angielskiej wersji presty zwany jest "delivery slip" to jest to wyłącznie wewnętrzny dokument sprzedającego. Jest on uaktywniany, nie generowany, po zmianie statusu na "w przygotowaniu". Taki dokument może zostać załączony do paczki jeśli sprzedający tylko chce, a informuje on jedynie o adresie i zawartości przesyłki. Natomiast jeśli nie wykonasz czynności opisanych we wcześniejszych wiadomościach, żaden numer służący do monitorowania przesyłki ("tracking number") nie zostanie wysłany do klienta. Oczywiście zakładam, że mogę czegoś nie wiedzieć lub mylić się, w takim przypadku posypię głowę popiołem.

*

Offline fujitsu

  • Stały użytkownik
  • ***
  • 65
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 28, 2012, 09:51:19 am »
Masz rację, może niepotrzebnie się irytuję, ale jest to spowodowane tym, że nasze polskie forum znacznie odbiega od zagranicznego, gdzie chętniej udziela się pomocy.
Wracając do tematu - klient nie widzi listu przewozowego w historii swoich zamówień (ja w BO widzę np. List przewozowy #BC000205), ale otrzymuje on maile ze statusami zamówienia i tam jest wyświetlany link do listu przewozowego. List przewozowy jest generowany już na etapie "zamówienie w trakcie realizacji". Występują zapytania i wątpliwości klientów, dlaczego to nie działa i czemu to ma służyć, jak monitorować przesyłkę. Przypuszczam, że trzeba by usunąć z szablonu maili fragment kodu, który załącza link do listu przewozowego w wygenerowanej wiadomości wysyłanej do klienta. Bardziej mnie interesowało, jak wyłączyć to np. w BO, aby nie modyfikować szablonów maili.

p.s. klient w swoim panelu klienta nie widzi listu przewozowego, jest to wyłącznie załączane w mailu.

*

Offline mario

  • Mieszkaniec
  • *****
  • 640
  • 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 28, 2012, 12:04:10 pm »
zmodyfikuj templatki emaili, po prostu usun fragment kodu
Integracja wf-mag presta
freelancer

*

Offline sebkos

  • Użytkownik
  • **
  • 24
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2012, 09:02:05 pm »
Tak jak napisał mario możesz zmodyfikować email, lub sprawdź czy do statusu "wysłano" masz przypięty szablon maila "shipped" czy "in transit". W tym drugim jest właśnie pole z linkiem do śledzenia przesyłek, ale powinien on zostać wysłany tylko po wpisaniu ręcznie numeru przesyłki w BO. Szablon "shipped" to tylko info o wysyłce.

*

Offline zbiru

  • Nowy
  • *
  • 1
  • 0
Odp: List przewozowy - problem
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 26, 2012, 07:11:49 pm »
Jak całkowicie wyłączyć list przewozowy w zamówieniach? Wysyłka np. Pocztą Polską i tracking jest całkowicie zbędny. Ktoś wie?

kolega chyba nie wie ze od juz dluzszego czasu (na bide z rok) istnieje mozliwosc sledzenia paczek nadawanych zwykla poczta
i dziala to rownie dobrze jak tracking kazdego innego kuriera
:)