Logowanie bez rejestracji rozwiazalem - tymczasowo - tak:
Po przejsciu przez odpowiedni formularz, w ktorym klient podaje dane do wysylki/faktury, tworze tymaczasowego uzytkownika, tak, by utrzymac zgodnosc w danych, ktore wykorzystywane sa w koszyku, zamowieniu i wszystkim innym co sie z tym laczy(np. informacje wysylane o etapach zamowienia).
Dodatkowo oznaczam takiego uzytkownika i stosuje pewien mechanizm zmiany mejla (loginu) tak, by moc wysylac wiadomosci, ale by w razie potrzeby klient mogl po raz kolejny dokonac zakupow podajac tego samego mejla.
Nie jest to rozwiazanie, ktore jest specjalnie dobre (na tym etapie) , ale czas pilil i musialem uruchamiac sklep. Generalnie chce rozbudowac caly system zarzadzania uzytkownikami tak, by z osob, ktore nie chca sie rejestrowac zrobic caly oddzielny model, ktory bedzie wspolpracowal z zamowieniami itd.
Chce tez rozszerzyc funkcjonalnosc sklepu o automatyczne rabaty dla osob ktore skladaja kolejne zamowienie:
2 zamowienie - 2% rabatu
3 zamowienie - 3% rabatu
...
5 -10 zamowienie - 5% rabatu
itd.
To powinno zachecac (tak sadze - moze ktos ma doswiadczenia) do rejestracji, co z koleji pomoze na lepszy kontakt z klientem.
Tyle teori
. Jak to bedzie w praktyce, to sie okaze.