wdrożenia PrestaShop

Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia

  • 8 Odpowiedzi
  • 4261 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline easydor

  • Nowy
  • *
  • 19
  • 0
    • Sklep motoryzacyjny - auto części
Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« dnia: Grudzień 18, 2014, 08:26:54 pm »
Witam
  • W związku z wchodzącymi 25 grudnia 2014 roku nowymi przepisami dotyczącymi sprzedaży na odległość chciałbym umieścić w dostawie w każdym kroku lub w kroku przed finalizacją zamówienia informację dotyczącą 14-dniowego terminu zwrotu towaru oraz, że koszt zwrotu (transportu) ponosi konsument. Jakie templatki należy zedytować w związku z tym? Presta 1.4.4.1
  • Drugie pytanie. Jaka zmienna odpowiada za adres e-mail klienta? Jest mi to potrzebne w otrzymanym mailu z zamówienie przy danych klienta. Czasami nie mam dostępu do zaplecza sklepu ale mam dostęp email'a i ułatwiłoby mi to znacznie kontakt z klientem.
P.S. Czy robiliście już jakieś zmiany w związku z nowymi przepisami? Ja narazie podmieniłem nazwy guzików na "zamówienie z obowiązkiem zapłaty" i walczę z regulaminem.

*

Offline endriu107

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 1,197
  • 51
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2014, 08:49:55 pm »
Jeśli chodzi o modyfikacje to jest kilka różnych ja osobiście przycisk nazywam inaczej a do każdego z modułów płatności dodaje szczegółowe info o produktach i kosztach. Jeśli chodzi o 14 dniowy czas zwrotu itp. to ja to rozwiązałem poprzez dodanie linka w mailu z pdf-em do regulaminu który to określa, przed złożeniem zamówienia klient również musi oznaczyć checkbox z regulaminem więc powinno być ok. Odpowiadając na twoje drugie pytanie to sprawdź moduł mailalerts.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2014, 09:03:46 am »
Jeśli chodzi o modyfikacje to jest kilka różnych ja osobiście przycisk nazywam inaczej a do każdego z modułów płatności dodaje szczegółowe info o produktach i kosztach. Jeśli chodzi o 14 dniowy czas zwrotu itp. to ja to rozwiązałem poprzez dodanie linka w mailu z pdf-em do regulaminu który to określa, przed złożeniem zamówienia klient również musi oznaczyć checkbox z regulaminem więc powinno być ok. Odpowiadając na twoje drugie pytanie to sprawdź moduł mailalerts.

niestety @endriu musze Cie zmanrtwoc. po wielu konsaltacjach z prawnikami takie rozwiazanie z dostarczeniem regulaminy przez samego linka w wiadomosci mail nie wystarczy. ma to byc "srodek trwaly", czyli taki, ktory musi byc niezmienny od strony sprzedawcy. ma buc dostarczony w trwalym nosniku (np. pliku) klientowi.


wypis z jednego z portali prawniczych:

[quoe]Warto wskazać, co Ustawa rozumie jako trwały nośnik, zatem zgodnie z definicją legalną zawartą w Ustawie- art. 2. ust.4.: „trwały nośnik” – to materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci. Z preambuły dyrektywy EU, która stanowiła kanwę do przygotowania Ustawy, wynika, że trwałym nośnikiem jest w szczególności papier, pamięć USB, płyty CD-ROM, DVD, karty pamięci lub twarde dyski komputerów, ale także poczta elektroniczna. Dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe oznacza to, że możliwe jest wypełnienie obowiązku przekazania konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy na odległość poprzez wysłanie go na adres mailowy konsumenta podany przy zamówieniu np. łącznie z informacją, jaką otrzymuje kupujący po dokonaniu zamówienia.[/quote]

istota tego jest "dostep do niezmienionej postaci". udostepniajac tylko linka, administrator ma mozliwosc zmiany takiego pliku, co juz jest niezgodne z tym prawem. musi to byc dostarczone bezposrednio do klienta. 
design4VIP z innej strony...

*

Offline easydor

  • Nowy
  • *
  • 19
  • 0
    • Sklep motoryzacyjny - auto części
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2014, 10:02:10 am »
Czyli w grę wchodziłby np. regulamin (np. w pdf) jako załącznik w emailu do klienta? Ewentualnie pozostaje wersja papierowa regulaminu dołączona do przesyłki?

Odnośnie zmian dotyczących guzika w finalizacją zakupu zamieniłem do na "potwierdź zakup" wg tego http://prokonsumencki.pl/blog/nie-tylko-zamowienie-z-obowiazkiem-zaplaty-alternatywne-oznaczenia-przycisku-potwierdzania-zamowienia/

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2014, 12:02:59 pm »
Czyli w grę wchodziłby np. regulamin (np. w pdf) jako załącznik w emailu do klienta? Ewentualnie pozostaje wersja papierowa regulaminu dołączona do przesyłki?

Odnośnie zmian dotyczących guzika w finalizacją zakupu zamieniłem do na "potwierdź zakup" wg tego http://prokonsumencki.pl/blog/nie-tylko-zamowienie-z-obowiazkiem-zaplaty-alternatywne-oznaczenia-przycisku-potwierdzania-zamowienia/


owszem mozna zastapic tekst z ustawy, ale na jednoznaczny, mowiacy o zawarciu umowy i obowiazku zaplaty za nia. czy te przyciski z tego linka sa adekwatne.... nie wiem, wydaje mi sie, ze ten "potwierdz zakup" nie jest jednoznaczny. o wle ebardziej jednoznaczny jest przycisk "kup teraz" czy "zaplac teraz". cos mi sie wydaje, ze co interpretacja tej nowej ustawy to beda rozne wersje na wiele ujetych w niej nowych praw. zasadnoczo to zawsze tak jest z nowosciami, ale przy tego typu ustawach trzeba sie naprawde bardzo zastanowic nad kazdym "zrozumieniem" danego punku ;/

tutaj, juz tak apstrac***ac, przypomnialo mi sie co wczoraj czytalem na stronach fmru na temat poslow z "afery mandaryckiej", ze oni nie wiedzieli i tak sobie te przepisy zinterpretowali, ze mogli sobie "okrasc" panstwo (nas). no niestety, szary czlowiek nie moze sobie ot tak po siebie interpretowac przepisow... my nie mamy immunitetu ;) 
design4VIP z innej strony...

*

Offline endriu107

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 1,197
  • 51
  • PrestaShop: PS
  • Status: forum
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2014, 05:43:35 pm »
@deejay3 dzięki za info, przed chwilą rozmawiałem z radcą przez telefon, ten stwierdził że zdania są podzielone i że ogólnie będą cyrki ponieważ interpretacji będzie tyle ile prawników, dmuchając na zimne już sobie rozbudowałem funkcje maila i regulamin dołączam jako załącznik.

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 19, 2014, 06:26:21 pm »
@deejay3 dzięki za info, przed chwilą rozmawiałem z radcą przez telefon, ten stwierdził że zdania są podzielone i że ogólnie będą cyrki ponieważ interpretacji będzie tyle ile prawników, dmuchając na zimne już sobie rozbudowałem funkcje maila i regulamin dołączam jako załącznik.
jak pisalem, co interpretacja to co innego. ale to jest wlasnie polskie prawo... zawsze tak napisane, ze jakby poszlo nie po mysli na koszt Panstwa to bedzie mozna w ten sposb je zinterpretowac, zeby Panstwo wyszlo na plus ;) to juz sie chyba nie zmieni. takich "kruczkow" w tej ustawie jest wiele wiecej.... ale, tak czy tak, mysle, ze wrzucenie regulaminu w maila to wedle jakichkolwiek interpretacji zawsze bedzie "srodkiem trwalym".

tutaj tez wspomne tez o module* http://europasaz.pl/moduly-prestashop/70-pliki-regulaminu-modul-prestashop.html napisanym specjalnie do spelnienia tej czesci ustawy.

(* nie jest to reklama ale zacheta dla tych, co nei wiedza jak przerobic klase Mail lub chca ulatwic sobie zycie)
design4VIP z innej strony...

*

Offline easydor

  • Nowy
  • *
  • 19
  • 0
    • Sklep motoryzacyjny - auto części
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2014, 06:00:25 pm »

*

Offline design4VIP

  • user
  • Mieszkaniec
  • *****
  • 3,866
  • 131
    • design4VIP z innej strony...
  • PrestaShop: PS
  • Status: Programista
Odp: Stały tekst w kolejnych krokach zamówienia
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2014, 06:24:21 pm »
a tutaj mamy: http://www.giodo.gov.pl/259/id_art/8299/j/pl/
moze troche poza tematem, ale.... znow trzeba bedzie przygotowac sie na kolejne zmiany ;/
design4VIP z innej strony...